Game-Pc Vijftienhonderd euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

newbcake

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2010
Berichten
11
Beste Helpmij.nl forumgebruikers,

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer? Vijftienhonderd euro.
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk... Gamen, Internet+Email, Videobewerking.
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc? Heb liever een stille pc heb nu al een straaljager(erger ik me kapot aan).
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten? Doe maar Assemblage wil er zeker van zijn dat de pc echt werkt, en niet in de stress zitten dat de pc het niet doet.

Besturingssysteem - Welke wil je? Windows 7.
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc? Zou wel een Goeie geluidskaart willen.
Neem niks mee dus heb alle hardware nodig. (muis, toetsenbord,beeldscherm, muismat, headset, speakers) 120hz scherm zou wel aardig zijn. misschien surround sound setje ook wel.
 
Laatst bewerkt:
Hopen dat de link zo werkt :)

https://www.alternate.nl/html/pcbuilder/detailView.html?cn=4&cmd=loadConfirm&id=281750&tn=BUILDERS

Dit is iets meer dan 200 euro boven budget.

Een aantal zaken waar je in deze configuratie op kan bezuinigen.
- Toetsenbord
- Geluidskaart
- Speakers
- Software
- Bluray Brander
- PC Garantie.

Uiteraard heeft iedereen voorkeuren dus kijk rond en pas het iets aan.
Dit is slechts een set die ik zou kopen als ik nu een game pc zou willen, verwacht dat deze zeker heel lang mee gaat :)
 
Ziet er mooi uit(denk ik).
Maar wacht ook nog even op andere reactie's natuurlijk. ;)
 
een Core i5 2500 kan dit al prima aan
verder vind ik de HD6850 tog wel een zwakke videokaart voor een pc van 1700 euro
en alternate is tog net ff wat duurder dan bijvoorbeeld azerty.nl of 4launch.nl

klikerdeklik
inclusief 120HZ scherm ondersteund 3D van Nvidia
surround sound set van logitech
en een hele goede game geluidskaart
GTX560 TI videokaart krachtiger dan de HD6850 dus grafisch zul je tog net even wat meer hebben
en het zit rond je budget
 
Alternate mag dan wel niet de goedkoopste zijn, maar de service daar is fantastisch, ben er al 6 jaar lang tevreden klant. Niet altijd even goedkoop, niet altijd even snelle levering, maar de service die ze leveren is fantastisch, heb nog nooit problemen met ze gehad.

Ik zal vanavond even wat samenstellen voor je :) Zit nu op school namelijk
 
Je kan makkelijk 100 euro besparen door nog eventjes te wachten, de harde schijven kosten momenteel veel te veel
 
Ja maar als je nu een computer nodig hebt ga je echt geen 3 maanden wachten tot de prijzen weer eens dalen.
Bij een ander topic werd ook nog een Medion voorgesteld en daar zei ik: als dat ook een reële optie is, doe dan dat ipv zelfbouw.

Maar deze TS is veeleisend en heeft een hoog budget dus wil graag goed materiaal.
Ook neem ik aan dat het geen plan voor een heel lange termijn is en hij wel binnen 1,5 maand een computer wil hebben.
Zoals het er nu naar uit ziet stijgen de prijzen eind november (volgens Webwereld) nog verder dus loont het zelfs meteen een computer aan te schaffen.
 
Goed, hier mijn inbreng

Behuizing: Fractal Design Core 3000
Voeding: Silverstone ST60F-P 600Watt
Moederbord: Asrock Z68 Extreme Gen3
Processor: Intel Core i5 2500
Geheugen: Corsair XMS3 8GB DDR3-1333
Videokaart: Asus GTX570 DCII/2DIS
Hardeschijf: Samsung EcoGreen F4 2TB
Crucial M4 64GB SSD
Optisch: LG BH10LS30 Blu-ray speler/brander (doet ook cd's en dvd's)

Totaal: € 1233,39

De Samsung schijf kost nu € 224,- vanwege de situatie in Thailand, zelf heb ik voor deze schijf 3 weken terug nog € 64,90 betaald. Prima schijf, sneller zelfs dan mijn oude 1TB Spinpoint F3. Als je wacht tot die 2TB schijf goedkoper wordt kom je (uitgaande van € 64,90) uit op een totaal van € 1074,29

Muis: Sharkoon FireGlider Black (prima muis voor 2 tientjes, heb er zelf ook al eentje voor een jaartje of 2, heeft alles wat een Logitech muis van 3 tientjes meer ook heeft)

Toetsenbord: Logitech Illuminated Keyboard (beetje persoonlijke smaak, er zat nu niet echt een lekker game toetsenbord bij voor een normale prijs)

Monitor: Iyama Prolite E2409HDS-B1 24" 1920x1080 (geen 120Hz, omdat die super duur zijn en geen meerwaarde bieden als je niet gebruik gaat maken van 3D films/gaming)

Headset: Creative Fatal1ty Gaming Headset (voor 3 tientjes een prima headset, heb er zelf ook eentje voor iets meer dan een jaar nu, prima geluid, lekker stevig, in het begin lijkt hij wat te veel bass te hebben, maar dat went)

Speakers: Creative Inspire A520 5.1 Surround setje (5.1 = 5 surround speakers + 1 subwoofer)

Totale kosten van alles bij elkaar: € 1574,07

Als je even wacht tot hardeschijven weer goedkoper worden: € 1414,07

EDIT: ik zie dat ik nog een geluidskaart mis en assemblage kosten. Geluidskaart is naar mijn mening verwaarloosbaar, heb zelf een tijdje een losse geluidskaart had, die het amper merkbaar beter deed.

Assemblage kan ik bij Alternate zo snel even niet vinden ik bouw altijd zelf, scheelt me die € 60,- weer :) Maar ga uit van de € 60,- die grumbkow aangeeft
 
Laatst bewerkt:
Mooi Systeempje Captain Iglo heb nu ook de zelfde headset maar geluid is vet gaar(muziek).
Komt denk ik ook door pc die al 2 jaar oud is en best wel warm wordt soms.
Misschien moet ik toch maar wachten tot die schijven goedkoper zijn, maar ja tegen die tijd is misschien ivy bridge er al.
Ik kijk nog wel eventjes hoe het loopt en anders dan toch maar kopen.
 
Laatst bewerkt:
Ivy Bridge: "Intel plans to begin sale of the processors to its customers in Q4 of 2011, with actual retail availability from March 2012 onwards"

Dus voor ze goed en wel verkrijgbaar zijn voor consumenten zijn we al weer een poosje verder ;) Tegen die tijd zal Thailand wel opgedroogd zijn lijkt me

Wat vind jij gaar aan die headset, hebben we het beide over dezelfde headset? In de eerste paar maand doet hij pijn aan je oren, maar als je hem vaker en langer gebruikt raken je oren er aan gewend, die 'kussens' rondom de oorschelpen moeten zich een beetje naar jou oor vormen, daarna zit ie perfect :) Geluid vind ik meer dan prima, lekker stevige bass, lijkt in het begin wat veel, maar dat wend vanzelf. Muziek, games, films alles doet ie prima naar mijn gevoel
 
Laatst bewerkt:
Ja we hebben het over de zelfde headset maar denk dat het meer aan mijn pc ligt en headset is prima in-game maar youtube of op je pc een nummer luistert heb je geruis. Maar dit is niet de reden waarom ik een nieuwe pc koop. ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb ik geen last van met deze headset, dan zou ik je huidige headset gewoon behouden en kijken of het met de nieuwe pc beter wordt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan