Gamen in een virtuele pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

xlordingo

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Berichten
299
Hoi !


Sinds een tijdje heb ik ubuntu erbij d.m.v. een dual boot.
Ik ben daar heel tevreden mee vanwege de snelheid etc.
Ik zou dus dan ook graag over willen stappen naar ubuntu, het enige is dat ik nog redelijk vaak spellen speel.

Dat gaat helaas nogal moeilijk vanwege kicks door punkbuster omdat hij windows niet herkent.
Mijn vraag is dus:

Kan ik ook gamen in een virtuele pc, of zou dat ten koste gaan van de snelheid die ubuntu heeft en dat ik net zo goed die dualboot kan houden en dan op windows gamen?

(Het spel dat ik het liefst zou willen spelen is Call of duty 1 United offensive. Niet heel zwaar dus, maar ik ben wel van plan om zwaardere games te gaan spelen. Ik weet dat het mogelijk is om op een één of andere manier het toch te spelen maar dat lukt niet vanwege punkbuster)

Thanks!


Lucas
 
wel, als je tijdens Ubuntu op een virtuele Pc wil spelen, ik weet zelfs niet eens of je dat kan met ubuntu, zal je echt wel zeer hevige lagg ondervinden, heb je ook een vast aantal GB die je kwijt bent op je HDD ipv dat je de HDD "deelt".

Ik raad je dus aan om verder te doen zoals je nu bezig bent.

ps: normaal zou punkbuster je niet mogen kicken gewoon als je met dualboot pc bezig bent, want ik heb ook dualboot (Ubuntu vs WinXP, binnenkort Ubuntu vs Win7) en ik heb er helemaal geen last van in CoD1UO MP PB only servers, ik host zelf ook een PB only server, en ik ondervind helemaal geen problemen.
 
Bovendien, virtueel gamen gaat sowieso vrij moeilijk. VMWare heeft die ondersteuning niet, Sun Virtual Box ook niet, en voor zo ver ik weet zijn er nog geen virtuele 'machines' die dat wel ondersteunen. De virtuele machine's krijgen namelijk 'virtuele' hardware, het gaat niet direct op je huidige hardware.
 
Oke bedankt :)

Gamen op een virtueel besturings syteem wordt het dus niet.

Dan heb ik wel een vraagje aan MRpsycho: Hoe heb jij coduo dan geinstalleerd?
(ik heb 'm gekopieerd uit windows en afgespeeld met wine)



Lucas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan