gamepc zelf bouwen voor 700 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

dookie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2013
Berichten
4
Beste iedereen die mij wil helpen

Ik wil een gamepc in elkaar gaan zetten maar weet niet zo goed wat er allemaal bij elkaar past/goed samen werkt.
Ik weet wel dat ik nu het maximale voor dit geld wil hebben maar met de mogelijkheid om hem tzt eventueel te upgraden(betere/extra videokaart, meer ram geheugen, stillere fans, extra fans met blauw LED licht)
Verder wil ik een behuizing met venster en blauwe LED verlichting. Vanwege het venster en de blauwe verlichting hoop ik dat de kleuren van de componenten een beetje bij elkaar passen(kijkt mooier weg vindt ik)


Budget - (Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?)
Rond de 700 euro.
Doel - (Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...)
Gamen. (Assasins creed, Dawn of War, Anno)
Omgeving - (Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?)
Liever wat sterker met lawaai, als het maar niet te veel is.
Assemblage - (Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?)
Ik ga hem zelf assembleren.
Besturingssysteem - (Welke wil je?)
Ik ben in het bezit van windows 7. Maakt het voor het gamen nog iets uit of je windows 7 of 8 op de comp hebt staan?
Opties - (Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten?)
ik zou er graag een ssd in hebben van ongeveer 200-250GB. als ik klaar ben met het spel haal ik het er toch weer af. En ik download geen muziek en films dus dat is denk ik voldoende.
randapparatuur -
ik heb al toetsenbord, muis, speakers en de monitor is de ProLite E2208HDS-2 22” wide LCD met 1920x1080
Overclocken -
Heb ik geen behoefte aan. Dat gaat mij te ver.

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag

Alvast bedankt allemaal!
 
Is dit wat?: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B626998%5D=1&product%5B427528%5D=1&product%5B634348%5D=1&product%5B568285%5D=1&product%5B541751%5D=1&product%5B258095%5D=1&product%5B555977%5D=1&product%5B649109%5D=1&product%5B549886%5D=1

Uitbreidingsmogelijkheden:
- Sneller processor
- Extra kitje RAM
- 2 extra videokaarten, of 3 betere
- 2 extra fans
- Waterkoeling

Het RAM is geel, maar dat zie je niet (heb dezelfde case en RAM).
Verder heb ik zo veel mogelijk blauwe dingen gekozen.
De behuizing zelf komt met 5 fans; 2 voor de HDD's/SSD's, 2 blauwe LED fans, en 1 normale. Verder passen er nog 2 fans bij (1 onder, 1 boven)
 
Bedankt Diderik voor de reactie.
Maar ik heb nog een paar vraagjes:
Maakt het veel verschil(prijs,prestatie) als ik een intel core zou willen?
Als ik de kleur van de componenten achterwege laat zijn er dan betere optie's(prijs,prestatie)?
Als ik ipv 700 euro 800 euro ga besteden aan een computer, ga ik er dan veel op vooruit?
 
Laatst bewerkt:
Je betaald meer voor ongeveer hetzelfde bij Intel, maar je hebt wel beter upgrade mogelijkheden.
De kleur kwam gedeeltelijk per ongeluk, de behuizing is geweldig voor de prijs en de koeler ook. Gelukje dat ze blauw waren.\

Als je 800 zou besteden dan zou je bijvoorbeeld voor de Intel variant kunnen gaan: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B634348%5D=1&product%5B568285%5D=1&product%5B541751%5D=1&product%5B258095%5D=1&product%5B555977%5D=1&product%5B649109%5D=1&product%5B644482%5D=1&product%5B549888%5D=1&product%5B620116%5D=1
Dan heb je een betere processor, en een beter moederbord. Ook kan je dan later naar bijv. een Intel Core i5 4670 of i7 4770. Of als je besluit te gaan overklokken een K processor (4670K, 4770K).

Je gaat er niet direct super veel op vooruit, maar potentieel wel.
 
Laatst bewerkt:
Diderik nogmaals bedankt. Ziet er goed uit wat jij bij elkaar gezocht hebt.
Maar ik heb nog 2 vragen:
maakt het nog uit of ik windows 7 of 8 op de pc zet?
Heb je met deze behuizing genoeg inkijk in de computer? zo ja:mooi zo. zo nee: is er een andere behuizing met mijn wensen met meer inkijk?
 
Laatst bewerkt:
Je kan het beste Windows 8 erop zetten. Op het moment heeft het niet heel veel voordelen, maar compatibiliteit kan handig zijn in de toekomst. En met de 8.1 update is de overstap van W7 naar W8 aanzienlijk kleiner geworden.

En over die inkijk:
Zalman Z11.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan