• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebruik maken van wisselknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandm

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Berichten
19
Aangezien ik niet echt onderlegd ben in het schrijven van macro's & dergelijke een vraag aan jullie.

Het excelblad bestaat uit een aantal brutoprijzen - met het invullen van Non marking verhogen deze prijzen met X aantal %.

Graag zou ik dit vervangen door een wisselknop die ik kan indrukken indien ik een prijs wil berekenen met Non Marking ( dus met X aantal % ) of zonder de verhoging.

Is dit doenbaar en zoja - graag jullie hulp.

Johan:thumb:
 

Bijlagen

  • Vraag Help Mij.xls
    19 KB · Weergaven: 75
Hoi Johan,

Waarom gebruik je dan niet kolom C om per regel aan te geven of 'Non Marking' aan moet of uit?

Richard
 
Beste Richard,

Zou ik kunnen doen maar over het algemeen heb ik ofwel prijs nodig van alle regels in Non Marking of zonder dus individueel is dit niet echt nodig.

Maar zo zou het ook kunnen - op voorwaarde dat ik wist hoe je zo'n VBA of macro schrijft en kan koppelen aan een opdracht- dan wel wisselknop.

Johan:confused:
 
Zoiets als in de bijlage Johan ?
 

Bijlagen

  • Wisselknop.xls
    21 KB · Weergaven: 292
Beste Johan,

Wat je ook zou kunnen doen is naast het percentage 'Non Marking' een validatielijstje maken met twee opties: Ja en Nee. Dan kun je in de formule verwijzen naar deze cel.
Dat geldt dan voor alle producten.

Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan