• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gedeelte cel optellen onder voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rostie-rostelli

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Berichten
229
Hallo,

Zou het volgende mogelijk zijn:

Ik wil een gedeelte van een waarde in een cel optellen onder voorwaarden, vb:
ik heb een willekeurig aantal cellen die beginnen met ofwel 74/? of 73/?, in de plaats van het vraagteken staat een willekeurig cijfer tussen 1 en 8, nu wil ik graag het totaal van alle waardes achter de schuine streep bij elkaar optellen die behoren tot een bepaalde groep 74 of 73, en bovendien zou het resultaat op een ander tabblad moeten komen indien mogelijk.



wie weet hier raad mee aub?:rolleyes:

Alvast bedankt aan iedereen,:thumb:
Danny
 
als je twee kolommen mag toevoegen, kun je de data uit elkaar trekken en een simpele sumif erop zetten; maar gezien het op een ander tabblad moet, ga ik ervan uit dat het niet mag... :confused:
 
Hallo,

bedankt voor je reactie, eigenlijk is het niet mogelijk (of onbegonnen werk) om de data uit elkaar te trekken, behalve de 2 voorbeelden zijn er nog een tal van andere waarden (die uit een lijstje gekozen worden) die in de betreffende cellen kunnen voorkomen, maar daar moet geen telling mee gebeuren !! stel dat het toch mocht mogelijk zijn deze data uit elkaar te trekken, hoe zou je het kunnen oplossen? let wel op dat enkel de cijfers van code 73 en 74 mogen opgeteld worden, er kunnen nog andere cijfers voorkomen maar die niet aan deze voorwaarden voldoen.

Alvast bedankt voor de hulp,
Danny
 
Ik hoop dat deze dan een beetje matched met je idee :)
 

Bijlagen

  • SumifOpDeel.xlsx
    10 KB · Weergaven: 32
Dag MauriceSmit,

Hier zit inderdaad wel iets bruikbaars in, ik heb nog de tijd niet gehad om dit toe te passen op mijn eigen (werk)document, maar ik ben er zeker van dat je mij uitstekend geholpen hebt !!! :thumb: hiervoor mijn oprechte dank !!;)

Vriendelijke groeten,
Danny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan