• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gedeelte van bestand opslaan op locatie naar keuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

flightstar

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2012
Berichten
6
Hallo,

Momenteel ben ik een excel met macro`s aan het maken. een derde persoon moet deze namelijk gaan gebruiken.
Nu wil ik een bepaald gebied opslaan in een PDF, zodat dit per mail kan worden verzonden.

Echter omdat de persoon die de excel gaat gebruiken een leek is met excel, moet zo veel mogelijk automatisch gaan. (vandaar deze macro)

momenteel heb ik dit op internet kunnen vinden:
PHP:
Sub test()
'
' test Macro
'

'
    Sheets("Rekening te versturen").Select
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        "E:\Users\Randy\Dropbox\Zweefvliegen\Rekening Langste vliegdag ELZC 2013.pdf", _
        Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas _
        :=False, OpenAfterPublish:=True
End Sub

Sub Test2()


Sheets("Rekening te versturen").Select
fileSaveName = Application.GetSaveAsFilename(InitialFileName:="Rekening langste vliegdag ELZC 2013" _
    , fileFilter:="PDF (*.pdf), *.pdf")
If fileSaveName <> False Then
    MsgBox "Save as " & fileSaveName
End If
End Sub

echter bij de 1e macro, wordt het bestand in een vooraf gedefinieerde map opgeslagen.
Bij de 2e komt het save as menu in beeld. Hier wordt automatisch voor PDF gekozen en de naam alvast ingevuld. Echter slaat excel vervolgens niks op wanneer ik op save klik.

In het kort:
Ik wil een gedeelte van mijn werkboek (gedeelte van 1 sheet) exporteren naar een PDF bestand. Bij het opslaan moet alles zijn ingevuld m.u.v. de bestandslocatie.

Groet,
Randy
 
Ongetest en Outlook als mailprogramma
Code:
Sub Spaarie()
    bereik = Sheets("Rekening te versturen").Range("A2:Z200") 'geef hier je bereik wat je wilt exporteren als PDF
    bereik.Copy Sheets.Add
        With ActiveSheet
            .ExportAsFixedFormat xlTypePDF, ThisWorkbook.Path & "\Rekening Langste vliegdag ELZC 2013.pdf"
            .Delete
        End With
    
    With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
        .To = "" 'ontvanger
        .Subject = "" 'onderwerp
        .Attachments.Add ThisWorkbook.Path & "\Rekening Langste vliegdag ELZC 2013.pdf"
        .Display
    End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan