Geen beeld tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

McKroket

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
166
Ik heb zelf een pc'tje gebouwt.
Alles in de pc gezet.. en toen ging ie wel aan maar kreeg ik geen beeld.
Dus ik (en jullie) dacht(en) dat het moederbord kapot is omdat ik ook geen bios-beeps kreeg. En omdat ik de jumper 1 x verkeerd erop had gedaan.

Vandaag kreeg ik het nieuwe moederbord binnen. Ze hadden me een nieuwe voor garantie gestuurt (Azerty.nl)
Wat heel raar is dat er dit in het boekje staat over de jumper: Pins 1-2 = CMOS-Clear, Pins 2-3 = Normal.
Toen ik het moederbord vandaag binnenkreeg stond de jumper op pins 1-2.. dus op CMOS-Clear..Maar bij een moederbord hoort normaal alles op het moederbord goed te zitten.. Dus de jumper zou vanaf de fabriek dus goed moeten zitten. Dat zegt een kennis van mij die veel verstand heeft van computers.

Ik heb alles dus weer in de pc gedaan en heb opgestart met dus de jumper op 1-2 aangesloten. Wat dus zo was toen ik hem binnen kreeg. Dit betekent volgens het boekje CMOS-Clear... (heel raar..)

Ik kreeg dus opnieuw geen beeld.. En geen beeps als ik zonder geheugen startte. Het ligt dus niet aan het moederbord, het geheugen of de harde schijf.

Dus de voeding of de processor blijven over.. Daar zou het aan kunnnen liggen.

Dat is wat mijn kennis zegt..

Hij zei ook nog dit: Als je een pc zonder processor opstart dan gebeurt er dus precies wat er nu bij jouw gebeurt.

Als de voeding niet sterk genoeg is kan het dus zijn dat de pc opstart maar daarna gelijk weer uitvalt.. dit is dus niet het geval..

Maar de processor kan dus ook door de te zwakke voeding te weinig stroom krijgen.

De voeding is merkloos en 460W

Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen. het is nogal een raar probleem/verhaal.

Mijn vraag aan jullie.. waar ligt het aan?
De voeding? of de Processor?

Dit wist mijn kennis me niet zo te vertellen..
Misschien jullie wel?

Voeding: Merkloos, 460W
Mobo: Elitegroup ECS P965T-A (V1.0b), Retail.
HD: Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA.
Proc.: Intel Pentium D 925.. 3,0 GHZ dual core.
Geheugen: 2 x 1 GB DDR2 PC2-5400 667Mhz 240Pin Dimm.

Bedankt voor het lezen! :thumb:

Met vriendelijke groet,

Marcel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heey Mckroket,

inderdaad minder, maar euhm, het eerste wat in mij opkomt is...:

is jouw beeldscherm niet kapot ?!
 
Heey Mckroket,

inderdaad minder, maar euhm, het eerste wat in mij opkomt is...:

is jouw beeldscherm niet kapot ?!


Nee, het beeldscherm werkt op een andere pc.. En ik heb ook nog een ander beeldscherm geprobeert en met die doet ie het ook niet.

En de grafische kaart die werkt wel in een andere pc.
En een andere grafische kaart werkt ook niet in mijn pc.

Dus dat is het niet.. Jammer.:confused:
 
Is de voeding correct aangesloten op het moederbord?
Soms moet dat met twee aansluitingen.
 
Is de voeding correct aangesloten op het moederbord?
Soms moet dat met twee aansluitingen.

En dat is ook goed aangesloten.
Ik heb een brede 20-pins stekker met de mogelijk heid om daar een 24-pins van te maken omdat daar een extra stekkertje bij zit.

Deze is dus gewoon op 24-pins aangesloten.

Verder zit er nog een 4-kante 4-pins stekker op het moederbord.

En nog een normale molex stekker die ook word gebruikt voor hd's en dvd/cd-spelers etc.

Dus dat zit allemaal goed..
 
staan de jumpers voor die videokaart wel goed?
en heb je ook geprobeerd om die cmosclear op 2-3 te zetten?
 
Je moederbord moet een bepaald beep patroon geven, ook al is er niks aangesloten zelfs geen cpu (alleen moederbord en voeding). Dit is wat ik eens zou proberen, alles weg behalve het moederbord. Hoor je nog niks dan kan je een andere voeding gebruiken, als je dan nog geen reactie hebt vrees ik dat ze je een kapot moederbord gestuurd hebben. Dat de jumper verkeerd stond maakt het extra verdacht ;)
 
Ik zou in jou geval maar alsvolgt handelen, lijkt mij de beste manier op het probleem te lijf te gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan