Geen BIOS Scherm, geen PIEP en geen Tjik bij de halde schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxtristan

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2012
Berichten
161
Hallo helpmij leden,
sinds kort heb ik een probleem met een van mijn PC's. Zoals de titel al zegt ik zie geen BIOS scherm. Ik hoor ook geen piep geluidje uit de PC speaker wat hij altijd wel deed, en ik hoor geen tjik bij de harde schijf op het moment wanneer het piepje moet komen. Ik denk dat de processor defect is. Alwel weet ik dit niet zeker. Ik heb de processor uit de socket gehad en alle pinnetjes op de socket staan nog zoals ze horen te staan. Het is ook een beetje vreemd dat de CPU het 'opeens' niet meer doet. Ik heb geen hardware veranderingen gedaan... ook geen Software geinstalleerd. Daarnaast heb ik ook de harde schijf gewisseld, dus aan software kan het niet liggen. Ook heb ik het al op meerdere beeldschermen geprobeerd. Met en Zonder Videokaart, ook gaat de LED van het power knopje niet aan. Kan iemand hier raad op bedenken?

Alvast bedankt
- Tristan
 
Als de processor defect is krijg je duidelijke pieptonen te horen, dus ik denk dat dat het juist niet is. Met software heeft dit ook niets te maken.

Zelf vermoed ik dat eerder de voeding of het moederbord is overleden. Gaan de ventilatoren nog draaien?
 
CPU's gaan zelden stuk, wel teruggeplaatst met nieuwe warmtegeleidende pasta?
Snap ook niet hoe je aan die conclusie komt.

Kaal opstarten, dus zonder geheugen, videokaart, andere insteekkaarten en devices, krijg je dan biosbeeps? wel de systeemspeaker aangesloten laten dus.
 
Nu is het punt dat de Ventilatoren gaan draaien, en ik een andere voeding al heb geprobeerd. Beiden hetzelfde antwoord. Niets, ik zal nu eens zonder RAM opstarten. Meer zit er niet op. De systeemspeaker zit denk ik bij de aanknop, want er zit nergens anders een PC speaker. Dus die zit sowieso aangesloten. Koelpasta heb ik ook niet zo snel liggen. Maar ik denk niet dat dat veel inpact heeft op de geen BIOS scherm. Er zit ook nog best wel wat op.
 
Als de boel wel netjes gaat draaien, en je hebt al uitgesloten dat het de voeding is, en je krijg totaal geen piepjes o.i.d. te horen, dan lijkt het er op te wijzen dat het moederbord defect is ;)

Juist als je zonder RAM zou proberen op te starten zal het moederbord pieptonen moeten geven.
 
Ik heb net de PC opgestart zonder RAM, en geen enkel verschil. De koeler draait op een normale snelheid zoals normaal. Ik heb hem wel met de harde schijf eraan geboot, maakt dat verschil? Of moet die er ook uit? En als mijn moederbord kapot is, hoe zal dat dan kunnen? Want hetzelfde, opeens is wel een beetje raar.

Ik heb nog wel een oud moederbord uit 2003 liggen, alleen die ondersteund geen Sata, en daar zit een Intel Pentium 4 Socket op, weet niet zo snel welke dat is. En deze heeft een Intel Pentium 440M Dual core. Dus om daarop de CPU te booten, en alle andere dingen word wat moeilijker.

Heb hem net ook geboot zonder HDD, geen verschil. Dus ik vind dit echt een rare zaak, omdat er helemaal niets werd gedaan, en toen opeens floep, zwart scherm en toen deed hij het niet meer.

Oja, de PC is een Acer Aspire x1920 Met 4 Gig DDR3 1033 RAM, en een Intel Pentium 440M Dual - Core. Ookal denk ik niet dat dat veel uitmaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, alles kan stuk.
Met alleen de cpu en systeemspeaker booten en geen biosbeeps is meestal het moederbord overleden.
 
Beste xxtristan,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd van je. Indien er nog niemand heeft gereageerd en je wilt informatie toevoegen kun je het "bericht aanpassen" en dan informatie toevoegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan