geen enkel component

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Berichten
596
Hallo,

Heb hier een microstar pc waarvan bijna geen enkel component werkt. De ps2 muis aansluiting, de usb en de printerpoort werken niet. Wat is hier aan te doen?

Nieuw bord? Of iets van een virus lijkt me eerlijk gezegd niet he?
 
Alleen het toetsenbord en de lan aansluiting.
 
Het systeem is van Juli 2003 en heeft na aanschaf het bekende blaster virus gehad. EN heeft eigenlijk sindsdien niet meer 100% gewerkt. Af en toe deed de muis het nog en dan weer niet. Datzelfde is zo met de printer. Maar ben het nu zat en wil er wat aan doen. Zodoende. Het is dus vrijwel na het virus gebeurd waarvoor de pc ook 4 weken is weggeweest.
 
Mijns inziens zijn er softwarematige fouten en is opnieuw installeren van het hele besturingssysteem de oplossing en zal alles weer werken.

Welk OS gebruik je en wat zijn de specificaties van je systeem?
 
ps in apparaatbeheer staan de usb controllers ook niet maar en vindt in apparaatbeheer ook geen muis. maar staat in de bios allemaal aan. Heb ik al gechecht. Ik heb ook een optische usb muis via usb en het lampje daarvan gaat ook niet branden..
 
XPcd in de computer en kies voor de herstellen optie.
Meer grondig is installeren kiezen en dan eerst de schijf laten formateren door het installatie programma.
 
Iets snap ik niet. ALs nu de muis het niet doet, het lampje brandt niet zal dan na de nieuwe installatie dit verholpen zijn????
 
Het kan zijn dat door het blaster virus en het verwijderen ervan, delen van je programmatuur beschadigd zijn geraakt en dat wordt op deze wijze hersteld.
Door de beschadigingen kunnen de genoemde zaken mogelijk niet meer benadert worden.

Ook is de vraag of hardwarematig alles klopt, maar gezien de geschiedenis, is dit het meest logische om eerst te bekijken.
 
Heeft niets opgeleverd! Nog steeds geen muis en de rest, wat nu???
 
Tjdens de installatie zal dan toch ook al je muis t moeten doen?
 
Is de muis draadloos en zo ja?
Zitten er ook goede batterijen in?
 
Sorry hoor maar daar ben ik toch geen senior member voor. Nee het is een vaste muis en ik heb de pc al weggebracht voor garantie. In ieder geval bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan