• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geen handeling uitvoeren wanneer wachtwoord niet correct is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

malawi

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Berichten
151
Hallo

Ik gebruik onderstaande macro om in Excel kop en ander functies te laten verbergen.
Het komt netjes met de popup om het wachtwoord in te voeren, maar als ik dan op annuleren druk dan voert het toch alle commando's uit.
Dat is nou net niet de bedoeling

Graag hoor wat ik aan moet vullen om dit te voorkomen.

Code:
   Sub Zichtbaar_kop()
'
' Verbergen_kop Macro
'
' Sneltoets: Ctrl+l
'
 ActiveSheet.Unprotect
    With Application
    Application.ScreenUpdating = False
    Application.ExecuteExcel4Macro "SHOW.TOOLBAR(""Ribbon"",true)"
    Application.DisplayFormulaBar = True
    ActiveWindow.DisplayGridlines = True
    'ActiveWindow.DisplayHeadings = True
    Application.ScreenUpdating = True
        .DisplayFormulaBar = True
        .ShowWindowsInTaskbar = True
    End With
    With ActiveWindow
        .DisplayHorizontalScrollBar = True
        .DisplayVerticalScrollBar = True
        .DisplayWorkbookTabs = True
    End With
End Sub

al vast bedankt.

Ewald
 
Kan dit de verkeerde macro zijn die je hebt geplaatst? Deze heet "zichtbaar kop". Ik zie dus nergens je mogelijkheid om een password op te geven en te kunnen checken. Want dát is wat je moet gaan doen in je code.
Overigens vinden gebruikers het rete irritant als er met de layout van hun Excel-versie wordt gerommeld. Wees hier dus wel héél voorzichtig mee en vang het overal zó af dat je met elke wijziging van sheet en of workbok je standaard instellingen weer terug hebt.
 
Dan moet je wel de code plaatsen waarin je om het wachtwoord vraagt.
 
het is wel de juiste macro

Door ActiveSheet.Unprotect krijg ik pop-up scherm om het wachtwoord in te vullen. Als ik op annuleren druk of esc toets gebruik dan voert het toch onderstaande commando's uit.


Ewald
 
Ik snap niet dan een gebruiker überhaupt een bestand kan openen dat niet voor hem/haar bedoeld is.
 
Wijzig die ene regel dan in dit:
Code:
    On Local Error Resume Next
    If Not ActiveSheet.Unprotect Then
        Exit Sub
    End If
    On Local Error GoTo 0
 
of na ActiveSheet.Unprotect


Code:
If ActiveSheet.ProtectContents Then Exit Sub
 
Dat kan, maar dan vang je de 1004 foutcode niet op.
 
Het is een werkblad waarbij de benodigde functies via knoppen door de gebruiker zijn te gebruiken.
Hier moet dan de Kop en een aantal overige functies worden verborgen.
Het verbergen gaat goed via een sneltoets combinatie. Om het allemaal weer zichtbaar te maken voor mij moet dit via een wachtwoord

en dan is het niet handig als je de pop up annuleert of de esc toets gebruikt dat alles nog zichtbaar wordt

hopelijk is mijn opzet nu wat duidelijker

Ewald

Opmerking: Ik ben geen VBA kenner. maar door Vragen, knippen, kopiëren en samenstellen kom ik toch meestal gelukkig tot het geoogde doel. Ik heb in deze wat hulp nog. :rolleyes:
 
Het vervangen door
Code:
On Local Error Resume Next
    If Not ActiveSheet.Unprotect Then
        Exit Sub
    End If
    On Local Error GoTo 0
. is gelukt

bedankt.

Ewald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan