Op mijn laptop kan ik thuis geen verbinding krijgen met MS Outlook 2003. Ik krijg de volgende melding:
Bij taak Microsoft Exchange-server is een fout (0x8004011D) opgetreden: De server is niet beschikbaar. Neem contact op met de beheerder als deze situatie zich blijft voordoen.
Hoe kan ik zorgen dat er verbinding gemaakt wordt?
Je werkt thuis, maar je hebt blijkbaar ingesteld dat je verbinding maakt met een Exchange server???? Dat is op zijn minst ongebruikelijk voor een thuisgebruiker, omdat Exchange een zakelijk e-mailserver pakket is.
Lijkt mij dat je je accounts verkeerd hebt ingesteld: Je niet een Exchange server als mail-server aangeven.
Ok, hoe fix je dat?
Start -> Uitvoeren ->
control.exe
Zet de weergave op Klassieke weergave in het linkerkader van het geopende Configuratiescherm.
Klik op e-Mail of Mail (welke van de 2 maar beschikbaar is in Configuratiescherm).
Klik op Profielen weergeven.
Maak een nieuw profiel waar je wél de juiste soort mailserver aangeeft (dus Internet-mail, en
niet Exchange server), en geef daarna aan dat je met dat nieuwe profiel Outlook wilt opstarten.
De oude kun je hernoemen of verwijderen, maar doe voorlopig maar hernoemen.
Succes,
Tijs.