geen verbinding Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raj

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2004
Berichten
215
Op mijn laptop kan ik thuis geen verbinding krijgen met MS Outlook 2003. Ik krijg de volgende melding:

Bij taak Microsoft Exchange-server is een fout (0x8004011D) opgetreden: De server is niet beschikbaar. Neem contact op met de beheerder als deze situatie zich blijft voordoen.

Hoe kan ik zorgen dat er verbinding gemaakt wordt?
 
Dit is geen oplossing helaas. Er staat dat Service Pack 3 het probleem heeft opgelost, maar die heb ik al...
 
Op mijn laptop kan ik thuis geen verbinding krijgen met MS Outlook 2003. Ik krijg de volgende melding:

Bij taak Microsoft Exchange-server is een fout (0x8004011D) opgetreden: De server is niet beschikbaar. Neem contact op met de beheerder als deze situatie zich blijft voordoen.

Hoe kan ik zorgen dat er verbinding gemaakt wordt?

Je werkt thuis, maar je hebt blijkbaar ingesteld dat je verbinding maakt met een Exchange server???? Dat is op zijn minst ongebruikelijk voor een thuisgebruiker, omdat Exchange een zakelijk e-mailserver pakket is.

Lijkt mij dat je je accounts verkeerd hebt ingesteld: Je niet een Exchange server als mail-server aangeven.

Ok, hoe fix je dat?
Start -> Uitvoeren -> control.exe
Zet de weergave op Klassieke weergave in het linkerkader van het geopende Configuratiescherm.
Klik op e-Mail of Mail (welke van de 2 maar beschikbaar is in Configuratiescherm).
Klik op Profielen weergeven.
Maak een nieuw profiel waar je wél de juiste soort mailserver aangeeft (dus Internet-mail, en niet Exchange server), en geef daarna aan dat je met dat nieuwe profiel Outlook wilt opstarten.
De oude kun je hernoemen of verwijderen, maar doe voorlopig maar hernoemen.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor deze suggestie.

Alleen het is wel zo dat ik deze laptop ook op mijn werk gebruik. En daar werkt de Exchange server dus wel.

Dus eigenlijk moet mijn email van mijn werk zowel op kantoor als thuis te benaderen zijn met Outlook.

Toch een nieuw profiel aanmaken?
 
Voor verbinding met de Exchange server moet je wel met het netwerk van kantoor verbinding kunnen maken.
Dat kan bijv. met een VPN-verbinding of een RPC over HTTP verbinding. Beiden vereisen eerst voorwerk aan de kant van kantoor, ga dus te rade bij de systeembeheerder aldaar.

M.b.t. RPC over HTTP (kantoor-kant) heeft microsoft dit artikel geschreven.
M.b.t. RPC over HTTP (gebruikers-kant) hebben actievelingen (o.a.) deze handleiding geschreven (engels).

Zolang er geen voorzieningen zoals bovenstaande getroffen zijn, raad ik je aan een extra profiel te bouwen voor (uitsluitend) je gewone privé e-mail voor als je niet op kantoor bent.

Geef aldaar bij het overzicht van je Outlook profielen direct dan ook even aan dat je bij het opstarten van Outlook wilt kunnen kiezen welk profiel je wilt gebruiken, dus dat niet automatisch 1 van de 2 profielen wordt gekozen bij het starten van Outlook.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan