• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gefilterde drop down gebaseerd op celwaarde...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remco1962

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2023
Berichten
42
Goede middag,


Anders dan dit kan ik het niet omschrijven, maar ik heb een voorbeeldje bijgesloten wat hopelijk laat zien wat ik probeer te bereiken, slechts uitgerust met Excel 2016.
Ik omschrijf mijzelf als een handige excel liefhebber, maar zeker geen VBA expert.. :(

Na urenlang te hebben gegoogled, tutorials te hebben gevolgd, enz., enz...iemand die mij alstublieft kan helpen?
 

Bijlagen

  • dropdown filter.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 11
Bedoel je dit?
 

Bijlagen

  • dropdown filter WD40.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 10
Om eerlijk de waarheid te zeggen, niet helemaal. Ik begrijp de functie van valideren en zie hoe het is toegepast, maar ik hoop op een oplossen waarbij de validatie automatisch wordt gedaan op basis van de waarden in kolom B op het tabblad werklijst. Mijn werkelijke kijst is namelijk wat uitgebreider met zeg maar 30.000 vruchten en elk met 1 tot zo'n 15 regels extra info per vrucht.
 
de werkelijke lijst..
 

Bijlagen

  • data dropdown filter.xlsx
    458,9 KB · Weergaven: 12
O ja ik zie 't.
Daar kan ik je niet mee helpen, sorry.
Waarschijnlijk iets i.c.m. verticaal zoeken.
Wellicht dat iemand anders het hier weet.
 
Is dit wat je zoekt?
 

Bijlagen

  • data dropdown filter.xlsx
    465,1 KB · Weergaven: 13
Nee, sorry. Het drop-down filter zou bij de options moeten worden getoond. Bijvoorbeeld bij het laatste nummer 110401 zou ik rechts een drop down filter willen hebben die de resultaten 110401-1 en met de drop down ook 110401-2 toont.
 
zo dan?

bestand eerst opslaan als XLSM en dan het opgeslagen bestand openen.
 

Bijlagen

  • data dropdown filter.xlsm
    472,5 KB · Weergaven: 12
Duizendmaal dank !! Precies wat ik bedoel. Misschien een beknopte uitleg zodat ik er iets van kan leren? Hartelijk dank !!
 
Uitleg in de code achter het blad.
 

Bijlagen

  • data dropdown filter.xlsm
    473,3 KB · Weergaven: 23
Beste Emields, ik heb de code gevonden. Ik ben rond 1998 begonnen met het zelf aanleren van excel, maar VB beheers ik niet. Misschien moet ik me er toch maar eens in verdiepen. Voor nu is het opgelost en nogmaals hartelijk dank voor je hulp! Ben er heel blij mee.
 
Graag gedaan en vergeet niet, in uw eerste post, de vraag als opgelost te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan