• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens automatisch exporteren naar andere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SDESmith

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2014
Berichten
9
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een excel bestand met daarin een groot aantal personen. Nu wil ik voor iedere persoon een eigen persoonskaart maken.
Het gaat om meer dan 25.000 personen die ik nu handmatig aan het knippen en plakken ben. :(

Is er een manier om dit automatisch te doen?
In het eerste tabblad staan alle gegevens die gekopieerd moeten worden naar de tabbladen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Samantha
 

Bijlagen

  • Voorbeeld persoonskaarten.xlsx
    58,7 KB · Weergaven: 77
waarom maak je dit niet in access,

is een perfecte indeling hiervoor

groetjes Perry
 
waarom maak je dit niet in access,

is een perfecte indeling hiervoor

groetjes Perry


Omdat ik totaal geen ervaring heb met access. :(
Ik gebruik eigenlijk overal excel voor en ik dacht redelijk veel verstand er van te hebben... maar macro's en dergelijke is niet mijn ding.
 
Dit is te automatiseren, doch 25.000 tabbladen aanmaken in excel, dat lukt nooit.
Daarvoor moet je een databaseprogramma gaan gebruiken.

Joske
 
Ik heb zojuist mijn excel bestand geimporteerd in access, en ik moet zeggen: het ziet er goed uit.
Maar nu de ham vraag: Hoe maak ik hier aparte persoonskaarten van?
 
Samantha,

Ligt er ook aan wat je met deze kaarten wilt doen.
Wil je voor iedereen een eigen kaart maken? Dan krijg je 25.000 werkbladen(!)
Ik weet niet of jouw systeem dit aan kan (Aantal werkbladen wordt gelimiteerd door beschikbaar geheugen van je PC).

Je kunt ook alle data in één werkblad zetten (zoals je nu doet) en slechts één persoonskaart.
Je kunt dan het nummer invullen in cel G3. en dan alle gegevens met verticaalzoeken laten invullen.


Lambert
 
De bedoeling is om uiteindelijk van iedere persoon een persoonskaart te hebben welke ik kan uitprinten.
Ik ben bezig met een groot onderzoek naar mijn stamboom en wil van iedereen deze gegevens vastleggen in een dossier (online + hardcopy) met bijbehorende geboortecertificaat, trouwcertificaat, overlijdenscertificaat en dergelijke.
 
even een andere vraag, ik heb je excel file ook ingelezen in access.
wat me opvalt is dat in je blad overzicht minder gegevens staan dan in de persoonskaart.
waarschijnlijk wil je die ook invoeren, zo ja dan moet er wat meer gebeuren om dit goed in access te krijgen.
als dit voorbeeld precies is wat je wil , wil ik wel een poging wagen om een goed begin te maken in access.

Perry

is ook niet helemaal mijn sterkste programma om te gebruiken, maar weet er wel wat van.

hoeveel personen met gegevens heb je al in excel staan, anders kan misschien iets van 0 op gaan bouwen.

mis ook adresgegevens, zijn die nodig??
 
Laatst bewerkt:
Ik had de persoonskaart eerst gemaakt met de gegevens die ik belangrijk vond. Aan de hand daarvan heb ik een totaal overzicht naar excel geexporteerd uit mijn stamboomprogramma (gedcom file).
Niet alle gegevens kreeg ik er in één keer uit, dus dat wilde ik handmatig gaan doen. Dit koste alleen erg veel tijd. Vandaar mijn vraag op Helpmij.nl. :)
Als jij een opzetje kan maken met deze gegevens, dan moet het mij wel lukken om nog een paar kolommen toe te voegen.

Ik heb nu 26.071 personen in een excel sheet staan. :D

Alvast heel erg bedankt voor de tijd die je hier in wilt steken. Super! :thumb:
 
zo als ik je al vertelde, ik heb wat kennis aan access, en was al begonnen om een nieuwe file op te zetten van uit de persoonskaart. :)
ik wil daar vandaag nog een tijd aan werken en deze dan hier posten.
misschien zijn er dan andere HM gebruikers die je kunnen helpen met een goede manier van inlezen van de data. :thumb:
mocht iemand mij voor zijn, dan zet ik de file hier toch weg zodat iemand anders deze kan gebruiken stamboom onderzoek. :d

Perry
 
De bedoeling is om uiteindelijk van iedere persoon een persoonskaart te hebben welke ik kan uitprinten.
Ik ben bezig met een groot onderzoek naar mijn stamboom en wil van iedereen deze gegevens vastleggen in een dossier (online + hardcopy) met bijbehorende geboortecertificaat, trouwcertificaat, overlijdenscertificaat en dergelijke.

Met een userform of werkblad in gericht als persoonskasart kun je alle gegevesn in Excel afdrukken zonder dat je iets met een ander programma hoeft te zoen (zelfs geen access).

Hoe wil je de gegevens online beschikbaar stellen ? (HTML, txt bestand, etc.)
Dat lijkt me belangrijker dan meteen een 'oplossing' te maken.
Redeneer vanuit het gewenste resultaat terug naar de positie nu.

zie de bijlage
 

Bijlagen

  • __stanbonzai snb.xlsb
    25,9 KB · Weergaven: 69
Laatst bewerkt:
Met een userform of werkblad in gericht als persoonskasart kun je alle gegevesn in Excel afdrukken zonder dat je iets met een ander programma hoeft te zoen (zelfs geen access).

Hoe wil je de gegevens online beschikbaar stellen ? (HTML, txt bestand, etc.)
Dat lijkt me belangrijker dan meteen een 'oplossing' te maken.
Redeneer vanuit het gewenste resultaat terug naar de positie nu.

zie de bijlage

Online beschikbaar stellen is geen noodzaak. Het belangrijkste voor mij is dat ik van iedere persoon uit het overzicht een automatische persoonskaart kan maken en uitprinten.
Juist omdat het er zo veel zijn is het handmatig invullen van de velden een gekkenwerk waar ik niet op zit te wachten.
Alvast bedankt!
 
Wat je nu zegt is in tegenspraak met jouw bericht #7

Heb je de bijlage niet bekeken ????

Daarmee kun je met de volgende macro alle 25.000 kaarten afdrukken:

Code:
Sub M_snb()
   for j=1 to sheets("1").combobox1.listcount-1
     sheets("1").combobox1.listindex=j
     sheets("1").printout
   next
end sub
 
Laatst bewerkt:
@ snb
Klein schoonheidsfoutje;)
Code:
Sub M_snb()
   for j=1 to sheets("1").combobox1.listcount-1
     sheets("1").combobo[COLOR="#FF0000"]x[/COLOR]1.listindex=j
     sheets("1").printout
   next
end sub
 
Ik begrijp er helemaal niets van. :(

Alles online zetten zou leuk zijn, maar zo ver ben ik nog lang niet. Eerste prioriteit is dat ik de persoonskaarten kan invullen en uitprinten.
 
Samantha,

kijk eens in deze bijlage.
Het tweede tabblad wordt automatisch gevuld met vert.zoeken.
I.p.v. kaarten af te drukken worden ze hier één voor één op het scherm getoond (eenvoudig aan te passen naar afdrukken)

Het is nog niet af, maar je kunt wel een beeld krijgen van wat er kan
 

Bijlagen

  • Voorbeeld persoonskaarten hs.xlsm
    33,7 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Heb je de bijlage van post #11 wel bekeken ?
Dat is alles wat je nodig hebt om alle kaarten af te drukken.

@WB correct; bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan