• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens die in een listbox staan uitprinten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefkeh

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2014
Berichten
110
Hoi,
Ik heb een formulier met daarop een listbox, in deze listbox komen een aantal gegevens te staan.
Deze gegevens komen er later via een filter erin te staan.
Nu wil ik graag de gegevens die in de listbox staan uitprinten.
In bijlage een klein vb.
Graag uw hulp aub.
Dank u
Gr.
 

Bijlagen

  • testlistboxprint.xlsm
    19,9 KB · Weergaven: 47
Leg eens uit wat je bedoelt, want dit is niet overdreven duidelijk. Je haalt de gegevens uit een werkblad, en dat kun je toch al afdrukken?
 
Wat je precies bedoeld is inderdaad niet duidelijk, maar je kunt de afzonderlijke items vanuit VBA als volgt bereiken:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim i As Integer
    Dim x As Integer
    For i = 0 To Me.ListBox1.ListCount - 1
        For x = 0 To 3
            Debug.Print Me.ListBox1.List(i, x)
        Next x
    Next i
End Sub
 
Hoi,
Sorry dat het een beetje onduidelijk is.
De persoon die er ga mee werken kent niet veel van excel.
Het origineel bestand bevat meer dan 12000 regels, dus heb ik een formulier gemaakt met daarop een listbox waarin deze 12000 regels komen te staan.
Via combobox of textbox kan er gefilterd worden op bepaalde kolommen .
Dus in mijn vb-bestand zou ik filteren op de eerste kolom(vb: alle getallen 2)
De gefilterde regels zouden dan terug in mijn listbox moeten komen te staan en deze wil ik dan uitprinten.
Hopelijk al iets duidelijker

Zoniet werk ik mijn vb-bestand iets verder uit.
Dat van Edmoor ga ik morgen eens testen.
Alvast bedankt voor de tijd en code.
 
En waarom gebruik je dan niet het oh zo simpele (voor de gebruiker) Autofilter? 12000 regels in een listbox is behoorlijk onhandig werken ook al ga je hem eerst filteren. Pak eerst de standaard functionaliteit en ga dan pas moeilijke constructies bedenken. En niet andersom :).
 
Als ik me goed herinner heb ik in een ver verleden al eens met zoiets bezig geweest en de conclusie was dat het niet mogelijk was om rechtstreeks uit de LB af te drukken.
De omweg was dat je de inhoud van de LB eerst moest overplaatsen naar een (tijdelijk) werkblad en dan dit bereik afdrukken.
 
Klopt. Direct afdrukken gaat niet. Vandaar dat ik aangaf hoe de afzonderlijke items te benaderen zijn. Aan TS wat 'ie ermee doet.
 
Hoi,
Dank zij jullie uitleg heb ik de oplossing gevonden.
De gefilterde gegevens die in de listbox komen te staan worden ook weggeschreven naar een apart tabblad, en dit ga ik daarna uitprinten.
Nogmaals bedankt.
 
Maak van de gegevens een tabel en ontdek de mogelijkheden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan