• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens kolommen verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Imod

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2003
Berichten
481
Goedemiddag,

Ik heb 1 vraag:
In VBA wil ik gegevens verplaatsen.
Blad 1 en blad 2 zijn 3 kolommen beginnend op rij 3 - zover als er gegevens staan - de 3 kolommen zijn gelijk van lengte maar aantal gegevens kunnen wisselen.
Deze gegevens wil ik op blad 3 hebben onder elkaar - op elk blad een macroknop voor de gegevens in dat blad.
Op blad 3 staan in de eerste 2 regels al gegevens.
De macro moet zoeken op blad 3 waar de gegevens of tekst eindigen - daaronder moet moeten de gegevens geplaatst worden
Belangrijk - de gegevens op blad 1 en blad 2 kunnen samengevoegd zijn uit meerdere cellen!(tekst samenvoegen)
Zie bijlage
Weet iemand een oplossing
 

Bijlagen

  • Gegevens kolommen verplaatsen.xlsm
    10 KB · Weergaven: 50
Zo?

Code:
Sub test()
With Sheets("Blad3")
    .Cells(3, 1).Resize(Sheets("Blad1").Cells(3, 1).End(xlDown).Row - 2, 3) = Sheets("Blad1").Cells(3, 1).CurrentRegion.Value
    .Cells(Sheets("Blad3").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1, 1).Resize(Sheets("Blad2").Cells(3, 1).End(xlDown).Row - 2, 3) = Sheets("Blad2").Cells(3, 1).CurrentRegion.Value
End With
End Sub
 
@SjonR, Jouw code gaat volgens mij alleen goed als je met een leeg werkblad begint.

Voor onder een knop per tabje
Code:
Sub VenA()
  Sheets("Blad3").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(Cells(3, 1).CurrentRegion.Rows.Count, 3) = Cells(3, 1).CurrentRegion.Value
End Sub

Voor alle tabjes in 1 keer
Code:
Sub VenA1()
  For Each sh In Sheets(Array("Blad1", "Blad2"))
    Sheets("Blad3").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(sh.Cells(3, 1).CurrentRegion.Rows.Count, 3) = sh.Cells(3, 1).CurrentRegion.Value
  Next sh
End Sub
 
@ VenA

Klopt helemaal. Ik dacht te begrijpen dat het een éénmalige handeling zou zijn. Vandaar dat ik 3,1 als absoluut heb aangenomen.

Gr.

Sjon
 
@SjonR, Kan natuurlijk ook goed zijn. Erg duidelijk is de vraag niet. Dan krijgen we ook nog deze zin erbij
Belangrijk - de gegevens op blad 1 en blad 2 kunnen samengevoegd zijn uit meerdere cellen!(tekst samenvoegen)
Heb ik nergens gevonden in het bestand.:shocked:
We lezen wel wat de TS er van vindt.
 
Werk precies als ik bedoeld had.
Per blad 1 knop.
Ik heb de macro ook getest met samengestelde cellen en werkt goed:thumb:
Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan