MarcMangelschots
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 mei 2012
- Berichten
- 34
Dag Excellers,
Ik probeer in een nieuw exceldocument een overzicht te geven van gegevens die uit andere excelbestanden afkomstig zijn.
Eén probleem is dat ik vooraf niet weet over hoeveel bestanden het gaat.
Alle bestanden staan in één map, de gegevens staan telkens in hetzelfde tabblad, en steeds in de cellen B32 tot C44. d
Dus stel even dat ik volgende bestanden heb file1.xlsx, file2.xlsx, file3.xlsx
Dan zoek ik een procedure die in het nieuwe bestand:
Op A1 de naam van het bestand file1.xlsx plaatst
De gegevens uit file1.xlsx van cel B32 tot C44 plaatst in de cellen A2 tot B14
Op D1 de naam van het bestand file2.xlsx plaatst
De gegevens uit file2.xlsx van cel B32 tot C44 plaatst in de cellen D2 tot D14
Op G1 de naam van het bestand file3.xlsx plaatst
De gegevens uit file3.xlsx van cel B32 tot C44 plaatst in de cellen G2 tot G14
enzoverder afhankelijk van het aantal bestanden in de map.
anyone?
Alvast bedankt voor de moeite,
Marc
Ik probeer in een nieuw exceldocument een overzicht te geven van gegevens die uit andere excelbestanden afkomstig zijn.
Eén probleem is dat ik vooraf niet weet over hoeveel bestanden het gaat.
Alle bestanden staan in één map, de gegevens staan telkens in hetzelfde tabblad, en steeds in de cellen B32 tot C44. d
Dus stel even dat ik volgende bestanden heb file1.xlsx, file2.xlsx, file3.xlsx
Dan zoek ik een procedure die in het nieuwe bestand:
Op A1 de naam van het bestand file1.xlsx plaatst
De gegevens uit file1.xlsx van cel B32 tot C44 plaatst in de cellen A2 tot B14
Op D1 de naam van het bestand file2.xlsx plaatst
De gegevens uit file2.xlsx van cel B32 tot C44 plaatst in de cellen D2 tot D14
Op G1 de naam van het bestand file3.xlsx plaatst
De gegevens uit file3.xlsx van cel B32 tot C44 plaatst in de cellen G2 tot G14
enzoverder afhankelijk van het aantal bestanden in de map.
anyone?
Alvast bedankt voor de moeite,
Marc