• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens opzoeken en weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

thealian3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2012
Berichten
4
hallo allemaal

ik zoek een manier om gegevens weer te geven van het ene tablad naar het andere.
Voetbaluitslagen. bij alle matchen staat de desbetreffende league, datum, uitslag,handicap vermeld (rij).
Nu staan er daar verschillen leagues in ook meerdere zelfde leagues. Zo elke match in belgie (belg D 1)
genoemd in het league vakje, staat in het uitslagenblad samen met al de rest van de matchen en resultaten.
Nu met vertikaal zoeken geeft hij slecht 1 kolom terug, gn prob ik voeg formules in elk vakje appart, tot de hele
rij weergegeven wordt.
nu heb ik in tweede tabblad statiestieken, een cel keuzelijst gemaakt met alle mogelijke leagues.
Indien er een gekozen wordt, 13 formules in 13 cellen om dit over te brengen, de hele rij is overgezet.
Maar helaas is er slechts 1 match weergegeven van die league. Er zijn echter nog matchen van die league die dag.

Zo is mijn vraag kan ik vert.zoeken na de eerste positieve zoekactie nog verder laten kijken of hij nog
meer matchen van die league tegenkomt.

Zoniet hoe zou jij dit oplossen.
Kan helaas gn bijlage posten, knop werkt niet.

mvg
de Pauw Alain
 
Zonder voorbeeld bestand worden we niet veel wijzer, je kan je bestand ook on line zetten via mijnbestand.nl
 
Hoi Alain,

Competities vind ik altijd interessant! Zonder basis bestandje blijft het gissen.

Stel in kolom K staan de klassen, Kolom A de datum. Op blad2 vul je in D2 de klasse in. In D3 de begindatum, in D4 de einddatum

Maak de 'formule'
Code:
=(Blad1!$A$11:$A$20>=$D$3)*(Blad1!$A$11:$A$20<=$D$4)*(Blad1!$K$11:$K$20=$D$2)*RIJ(Blad1!$A$11:$A$20)
Na invoeren eerst de knop F2 en daarna de knop F9 je ziet nu het resultaat, de rijen die aan de criteria voldoen he4bben een nummer, de rest is gelijk aan 0.

Met de formule GROOTSTE kun je vervolgens de resultaten op volgorde zetten.
Code:
=GROOTSTE((Blad1!$A$11:$A$20>=$D$3)*(Blad1!$A$11:$A$20<=$D$4)*(Blad1!$K$11:$K$20=$D$2)*RIJ(Blad1!$A$11:$A$20);SOM((Blad1!$A$11:$A$20>=$D$3)*(Blad1!$A$11:$A$20<=$D$4)*(Blad1!$K$11:$K$20=$D$2)-1)

Als dat goed werkt kun je $20 veranderen in een ander getal (bijv. $999)

Ik hoop dat je hiermee een beetje op weg bent.

Groet,
Jeroen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
voetbalcompetitie

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Ik dacht ik zoek het allemaal zelf eerst even op.
Ben ondertussen dus ook al een paar dagen bezig met dit.
Waarschijnlijk wel zichtbaar aan post uur :).
Dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik met nog maar twee weken bezig ben met
excel en vb en macro's... . Ik vond het leuk en zo kwam ik op dit idee.

Effe volledig uitleggen hoe het zit.

Via de website van ladbrokes download ik zelf het pdf formaat van al de te spelen wedstrijden. (moet dagelijks)
Die zet ik dan om met nitro in excel formaat.
Ik open die file dan met excel. Er moeten er heel wat veranderingen aan aangebracht worden.
Matchen moeten eruit, datum converteren, kolommen verplaatsen en verwijderen, kolom en rij aanpassen enz..
Mijn macrootje kuist alles mooi op en verplaatst zelf de gegevens naar het hoofdblad namelijke de update.xlsm

Ik ben er mij van bewust dat dit zeker niet perfect is vandaar dat ik graag jullie mening gehoord had.
Kunnen er zakens aangepast worden of verbeterd worden qua snelheid?

grrrr nu is mijn bestand meer dan 800kb en kan hier maar 100kb uploaden
ergens een andere manier waar ik dit kan laten zien aan jullie, attachement in email naar iemand indien mogelijk?

Alvast bedankt
 
cuiosulzhuan,

je zit nu weer in iemand zijn vraag, dit heb je nu 6x gedaan, gaat het hier over?

Bekijk dit plaatje eens want dit zie ik hier.

Start een eigen vraag.
 

Bijlagen

  • DitZieJe.jpg
    DitZieJe.jpg
    61,6 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt:
@ thealian3

Zet je bestand op MijnBestand.nl en plaats dan hier een link ernaartoe.
 
Er staat niks van macro's in je bestand !
Wat moeten wij dan nakijken cq verbeteren ?
 
cuiosulzhuan,

je zit nu weer in iemand zijn vraag, dit heb je nu 6x gedaan, gaat het hier over?
Ter info, dit is een spammertje, welke nu een permanent ban heeft. Helaas is er weer een golf van spam momenteel. Bericht is nu verwijderd.
 
@ Crash

Thx for the intell.
 
voetbalcompetitie

Kon tijdje niet inloggen, nu ja

ziehier een verkleind bestandje van wat ik wil bereiken
er staan twee macrootjes in die helaas niet het gewenste resultaat geven.
Zal in later stadium het grote xlsm bestand tonen, eerst nog wat verder sleutelen.

Uptodate bevat alle (verkleind) wedstrijden en quotes en resultaten of nog niet
nu wil ik in sheet gambles een ploeg selecteren en dan al zijn resultaten en gespeelde wedstrijden
laten weergeven op de volgende pagina.

eentje geeft 1004 err en andere doet helemaal niks

alvast bedankt

grtjes

Alain
 

Bijlagen

  • test.xlsm
    28,2 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan