Gegevens subform automatisch controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dralex

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
Berichten
154
ik heb op formulier f_status_overzicht een subform sqf_status_auto.
Nu wil ik dat als ik de formulier open dat hij de records controleer en bijwerkt.
is dit mogelijk?
 
Je geeft wat weinig informatie, dus een simpel antwoord: ja, waarschijnlijk wel.
 
het kan waarschijnlijk dat is goed.

Ik wil dat als formulier f_status_overzicht wordt geopent dat in de subforms sqf_status_auto en sqf_status_hand. de velden aantal, nog te doen worden geupdate of door knop Clear Parameters te klikken.
Deze info wordt wel opgehaald als ik in de subform de categorie toevoeg/verander.
Het zou ook mooi zijn als de form wordt geopend dat daar naar gekeken wordt.[
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf mij verbazen over jouw db... Ik heb 'm nu al een paar keer onder ogen gehad, en snap er nog steeds helemaal niks van. Dat kan overigens een positieve eigenschap zijn :) Maar waar ik dus ècht niks van snap, is waarom je zo'n moeilijke constructie maakt voor je berekening, en waarom je de waarden van de berekening vastligt in de tabellen [it_Status_auto] en [it_Status_hand]. Een veld [Aantal] kan ik mij nog voorstellen, en een veld [Gedaan] ook nog, maar een veld [Nog te doen]? Het lijkt mij dat [Aantal]-[Gedaan] als uitkomst heeft: Nog te doen? Ergo: dat bereken je dus in een query. En als je die berekening dus maakt in de queries die je voor je formulier gebruikt, dan hoef je niks aan te passen.
 
ze vinden het hier fijn om ook in de tabellen te kijken en daarom wil ik het opslaan in een tabel en aangezien ik helaas niet over de grooote hoeveel kennis beschik:( wordt het helaas niet altijd even mooi of maak ik het me zelf lastig :rolleyes: het vloeid vaak uit probeersels van een idee.

Maar hoe krijg ik aantal geupdate?
 
ze vinden het hier fijn om ook in de tabellen te kijken

BIG NONO!!! Moet je te allen tijde vermijden! Gebruikers hebben niks te zoeken in tabellen; willen ze extra informatie zien, dan krijgen ze daar een query voor. Poot stijf houden dus...
 
Heb 'm aangepast in één formulier (Auto).
 

Bijlagen

  • draaiboek db_2011-10-05.rar
    116,7 KB · Weergaven: 16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan