• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens tabblad kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

comisa1982

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2016
Berichten
12
Goedemorgen,

We hebben een spreadsheet waarop vermeld staat, "klant" , "product", "hoeveelheid", "contractnummer".

In een tweede tabblad wil ik deze gegevens ook hebben. Het gaat in principe dan niet om alleen maar simpelweg een tabblad kopieren, dan wel filteren.

Op deze tweede tabblad wil ik de gegevens zien , voor een specifiek product, die reeds vermeld staan in het eerste tabblad.

Dus alle contracten met dat product alleen. De andere contracten hoeven niet verwezen te worden naar dit tweede tabblad.

Gaat dan ook om een oplossing waar de gegevens automatisch vanuit eerste tabblad naar het tweede tabblad worden verwezen indien er in het eerste tabblad specifiek een product staat vermeld

Dus indien op het eerste tabblad product "A` staat vermeld, dat dit contract tevens word weergegeven in het tweede tabblad. Voor andere contracten met andere producten hoeft dit dus niet.
 
En nu moeten wij iets in elkaar steken, dat volgens ons lijkt op wat je bedoelt en daarvoor een oplossing verzinnen?
 
Moeten?

Blijft toch een vrij land :p , je moet niets, je kan dit ook toch simpelweg negeren ipv een dergelijke reactie?

Suggesties, tips zijn welkom, dan kan ik daarna zelf aan de slag.
 
comisa,

om te beginnen welkom op Helpmij.nl!

Het is een goede gewoonte om een vraag te illustreren aan de hand van een excelbestand waarin de situatie zich voordoet.
Concreet bedoelt Cobbe in zij te reactie aan te geven dat een dergelijke bijlage ontbreekt en dat je daarom van evt helpers verwacht eerst te gaan bedenken hoe jouw situatie er uitziet. Jarenlange ervaring leert dat dat vaak niet het gewenste resultaat oplevert.

Dus graag een bijlage met je opzet posten.
 
Mijn excuses, had het niet zo geïnterpreteerd.

Bij deze de opzet. Zou dus graag in het tweede tabblad hetzelfde opmaak willen behouden, en daar alleen contracten willen met product A.

Dus ook wanneer er aangevuld word in het eerste tabblad, dat automatisch alleen op tweede tabblad specifieke contracten komen te staan.

Bekijk bijlage opzet.xlsx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan