• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit ander werkblad overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

angelstyle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Berichten
2
Ik heb al zitten zoeken op het forum, maar helaas nog geen oplossing kunnen vinden.

Voor bepaalde berekeningen moet er in een tabel middels kolommen en rijen een bepaalde waarde overgenomen worden, een soort van correctiefactor.
In deze kolommen en rijen staat staan wiskundige hoeken beschreven, respectievelijk alfa en beta.

Nu wil ik op een ander werkblad de berekeningen maken voor deze hoeken, en de correctiefactor automatisch laten overnemen van het eerste werkblad.

Via diverse zoektochten ben ik eigenlijk op een bepaalde formule gekomen, die op zich wel logisch uitziet, maar de bewuste waarde niet kan vinden in het "controle werkblad"
Ik heb geen idee waar de fout nog kan zitten.

De eerste berekeningen op begane grond, zijn allemaal met de hand ingevuld (de Cb factor)
Bij rij 29 is de functie uitgeprobeerd en wordt er verwezen naar tabblad CBa.

OP het tabblad CBa, heb ik een aantal hoeken uit elkaar getrokken. In feite staat er 24-25.Dus alle hoeken vallend tussen 24 en 25, dienen bij een beta 0, 0,86 te bedragen.

Iemand een idee wat er bij mijn formule-functie fout is?

=INDEX(CBa!$A$4:$Z$44;VERGELIJKEN(K43;CBa!$A$5:$Z$44;0);VERGELIJKEN(E44;CBa!$D$4:$Z$44;0))
 

Bijlagen

  • test daglicht.xlsx
    19,6 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Als je het als xls-bestand plaatst kan ik ernaar kijken.
 
Angelstyle,

Kan je hier iets mee ?
 

Bijlagen

  • Reactie test daglicht.xlsx
    19,9 KB · Weergaven: 59
Ik had ondertussen zelf al een werkbare formule vonden
Toch nog bedankt voor de reacties.

overigens had ik wel het probleem dat, bij bepaalde hoeken met een kommagetal boven de 0,5, toch de lagere hoek genomen werd.
Dit heb ik kunnen oplossen door een afronding in de formule op te nemen.


Verder nog bij de gemiddelde hoek nog de controle opgenomen of een " deelhoek" groter is dan 25. Indien dit niet het geval is, gerekend moet worden met 25.

Helaas is het bestand niet op te slaan als xls, aangezien er dan foutmeldingen gegeven worden, dat bepaalde functies in de oudere versie niet bestaan
 

Bijlagen

  • daglicht test2.xlsx
    46 KB · Weergaven: 44
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan