• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit andere tabel halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tielemans5

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
14
LS,

van een derde partij krijg ik een CSV bestand met de uitslag van inspecties. Per ploeg komt d.m.v. weegcijfers er per week een cijfer uit die automatisch worden weggeschreven in de linker tabel in het voorbeeld. Elke ploeg krijgt per week 1 regel in de tabel met een score van 1 t/m 10. De inspecties en dus het totaal cijfer bestaat weer uit 6 onderdelen.

Per ploeg heb ik een tabel gemaakt waarin de cijfers van de onderdelen moeten komen te staan, per week. Het lukt mij niet om hier de juiste formule voor te vinden, ik heb al vele formules en combinaties geprobeerd maar ik zie waarschijnlijk iets simpels over het hoofd.

In de tabellen heb ik twee voorbeelden gekleurd, geel/rood links zou rechts in de gekleurde cellen moeten komen te staan. De gegevens in de linker tabel staan in een willekeurige volgorde, is afhankelijk van binnenkomst.

Kan iemand me op weg helpen?
Bekijk bijlage Voorbeeld score per onderdeel per week.xlsx
 
Gisteren ook met index en vergelijken bezig geweest maar ik heb nooit geweten dat je een & op deze manier kon gebruiken. Bedankt voor de hulp dit is inderdaad de oplossing, thnx! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan