• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit excel rapport verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rinsewest

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
Berichten
51
Wie kan mij helpen aan de volgende oplossing.

Ik ontvang een rapportage waarin iemand aanwezig is geweest bij een oefening die hij moet volgen in een bepaalde cyclus.
Deze gegevens wil ik verwerken in spreadsheet.

In voeg een voorbeeld bestand toe waar volgens mij het één en ander duidelijk moet worden.
De gegevens uit (blad)Rapportage 2015-2016 moeten worden bijgewerkt in (blad) post Barneveld.
De zoekfunctie moet worden uitgevoerd op de naam en de nummer van de oefenkaart(zie arcering)
Standaard onder geoefend moet "nee" staan met een cel kleur rood
Als de persoon de oefening heeft bijgewoond moet er 'Ja' staan met een cel kleur geel

Wie kan mij helpen
 

Bijlagen

  • voorbeeld rooster.xlsx
    12,6 KB · Weergaven: 24
Hallo,

Zoals je het beschrijft is dit te doen met de functie vert.zoeken en voorwaardelijke opmaak.
Je dient alleen nog een lijstje te hebben waar het nummer van de oefenkaart op staat met de respectievelijke beschrijving van deze kaart.
Ik weet dat ze bij de brandweer tig oefenkaarten hanteren.

Vraagje:
Op welk tabblad voer je de gegevens (handmatig) in en op welk tabblad dienen automatisch de door jouw gevraagde gegevens komen te staan?

Mvg
Peter
 
Hallo Peter,

Een overzicht met de nummer van de oefenkaarten is volgens mij niet nodig omdat het nummer van de oefenkaart wordt meegestuurd in de rapportage (zie: onderwerp)
De gegevens moeten in mijn voorbeeld worden verwerkt in het blad Post Barneveld.

Als het beter is het totale overzicht met de oefenkaartnummers te gebruiken, als referentiekader, dan is die beschikbaar.
 
Hallo,

Ik heb getracht het e.e.a. te begrijpen.
Ik kan er behoorlijk naast zitten maar ik heb toch een poging gewaagd.
Zie bijlage.

Mvg
Peter
 

Bijlagen

  • voorbeeld rooster.xlsx
    13,8 KB · Weergaven: 26
Hallo Peter,

Alvast bedankt.
Ik ga de bladen invullen met de gegevens en ik denk dat het al beantwoord op mijn vragen.

Ik laat via dit forum nog iets van mij weten.
 
Hallo,

Het voorbeeld bestand werkt maar zou meer aan de wensen voldoen als er inderdaad gebruikt wordt gemaakt van de functie verticaal zoeken op het blad Rapportage 2015-2016 op de kolommen "VolledigeNaam" en "Oefenkaart".
Als de gegevens waar zijn dan de kolommen invullen onder blad "Barneveld", onder "starttijdstip" en "geoefend" met de gegevens uit de kolommen uit blad "Rapportage 2015-2016"

De kolom geoefend op blad "Barneveld" moet in basis op "nee" staan met als opvulkleur rood tot op een moment in de rapportage 2015-2016 is aangegeven dat de oefening is bijgewoond.
Dan volgt een "ja" in de kolom "Geoefend" met de gele opvulkleur.

De gegevens in het voorbeeldbestand zijn handmatig ingevuld.

Wie kan mij helpen?


Zie voorbeeldbestand

MvGr
Rinse
 

Bijlagen

  • Kopie van voorbeeld rooster-2.xlsx
    12,3 KB · Weergaven: 21
Hallo Rinse

Komt het voorbeeldbestand in de richting?

Mbg
Peter
 

Bijlagen

  • voorbeeld rooster.xlsx
    14 KB · Weergaven: 24
Hallo Peter,

Het begint erop te lijken maar werkt nog niet helemaal zoals bedoeld.

Misschien moet ik nog een nadere toelichting geven hoe ik de gegevens krijg aangeleverd voor het gewenste resultaat.

De gegevens in blad "Rapportage 2015-2016" zijn dynamisch en zijn voortdurend aan veranderingen onderhevig.
De gegevens in blad "Barneveld" bevat de gegevens van alle oefenkaarten die een medewerker in een bepaalde tijd moet volgen.

Als de medewerker een oefenkaart heeft gevolgd wordt de oefenkaart toegevoegd, via een export, in de gegevens van "Rapportage 2015-2016".
Op dat moment moeten de gegevens van "StartTijdstipOefening" en de gegevens van "voldoende" (ja) worden ingevuld in blad "Barneveld".
Als de medewerker de oefenkaart nog niet heeft gevolgd moeten deze kolommen leeg blijven.

mvGr
Rinse
 
Hallo Rinse

Het spijt me.
Het zal wel aan mij liggen maar ik ben nu helemaal het spoor bijster.
Dat het tabblad "Rapportage 2015-2016" dynamisch is kan ik begrijpen.
Wordt iedere nieuwe toevoeging geplaats in de eerst volgende lege cel of wordt alles overschreven?

In het tabblad "Barneveld" staan daar al gegevens ingevuld zoals medewerknaam, oefenkaartnr. incl.beschrijving e.d.? Oftewel staan daar statische gegevens?

Mvg
Peter
 
Hallo Peter,

De gegevens in "Rapportage 2015-2016" worden volledig overschreven met een nieuwe import.
Onder Barneveld zijn het statische gegevens die moeten worden (aan)gevuld de gegevens uit de "Rapportage 2015-2016", zoals beschreven in het eerdere bericht.
Deze statische gegevens komen rechtstreeks uit een oefenprogramma en worden éénmalig ingevuld voordat het lesprogramma start.

MvGr
Rinse
 
Hallo Rinse

Ah, oké het begint te dagen.
Dit gaat mijn inziens niet werken met alleen de functie vert.zoeken.
Hier zal iets anders voor verzonnen moeten worden.
Zelf denk ik aan een VBA code die dit voor je gaat doen.
Hier houd mijn kennis dan ook op.

Zijn er andere forumleden die hier een passende oplossing voor hebben?
Ben zelf benieuwd naar de oplossing.

Mvg
Peter
 
Hallo Peter,

Heel erg bedankt voor je hulp.

Wellicht is er iemand op het forum die mij verder kan helpen.

MvGr
Rinse
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan