• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit keuze tabel verwerken in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeuerD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2010
Berichten
3
Hallo,

Ik ben een excel lijst aan het maken waarbij in 1 kolom een keuze gemaakt kan worden tussen "ja" of "nee".
Nu heb ik al via via gelezen hoe ik zo'n keuze tabel moest maken (dat kende ik ook nog niet) en dat is nu helamaal gelukt.

Echter wil ik nu ook dat de resultaten van deze keuzes uiteindelijk vertaald worden in een grafiek (tabel).
Het moet dus zo zijn dat ik deze excel sheet kan sturen naar collega's en dat hun dan zelf per regel kunnen kiezen tussen ja of nee. Uiteindelijk moeten hun keuzes direct vertaald worden in een grafiek die onderaan komt te staan.

Er moeten dus 2 staven in de tabel komen; 1 voor keuze ja en 1 voor keuze nee die automatisch hoger/lager wordt wanneeer er voor deze keuze wordt gekozen.

Hopelijk is mijn vraag/probleem duidelijk uitgelegd en kunnen jullie mij vertellen hoe ik dat moet maken.

Alvast bedankt!
 
Hopelijk is mijn vraag/probleem duidelijk uitgelegd en kunnen jullie mij vertellen hoe ik dat moet maken.
JeuerD,

Welkom op dit forum.

Ik ben bang van niet dus kan een voorbeeld verhelderend zijn.
 
Ok,

Bijgevoegd heb ik het document toegevoegd.

De bedoeling is dus dat als iemand bij het kopje "order gezet" het veld invuld met ja of nee dat dit automatisch in een grafiek komt te staan waarin 2 tabellen (staven) staan, 1 voor ja en 1 voor nee. Dit zodat in 1 oogopslag te zien is wat het resultaat is.
Tevens moet de grafiek dus ook automatisch aanpassen wanneer de waarden veranderd van ja naar nee of andersom.

Hopelijk is het nu wat duidelijker en kunnen julliie mij hiermee verder helpen. :)
 

Bijlagen

  • Lijst klanten branches.xlsx
    15,2 KB · Weergaven: 86
Laatst bewerkt:
Zie bijgevoegd bestand.
In het tabblad makelaars staan de grafieken.
In kolom I [de hulp kolom] staan de tellingen voor de grafieken.
Voor de andere tabbladen zijn deze te maken.
Groet,
Bas
 

Bijlagen

  • Lijst%20klanten%20branches(1).xlsx
    18,5 KB · Weergaven: 109
Beste Bas,

Helemaal top!

Bedankt voor de snelle hulp hierin. Ik heb dit nu zelf voor de andere tabbladen toegevoed en het werkt.

Wanneer ik weer eens ergens tegaan loop zal ik zeker terug komen naar deze site, ben erg goed en snel geholpen! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan