• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit meerdere werkmappen samenvoegen in Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

MavBaatje

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Berichten
74
Beste mensen,

Ik wil gegevens samenvoegen uit meerdere werkmappen. Dat kan met de wizard Draaitabel en draaigrafiek. Dan krijg ik de vraag hoeveel paginavelden ik wil maar ik weet niet eens precies wat een paginaveld is. Wil ik één paginaveld of wil ik de paginavelden zelf maken. Wanneer kies ik wat? Ik meende begrepen te hebben dat ik 0 moet aangeven. Dan ga ik verder en heb ik een draaitabel maar ik snap absoluut niet wat ik zie en wat ik ermee moet. Wie o wie kan dit in duidelijke taal even uitleggen.

Je hulp wordt bijzonder gewaardeerd:)
 
draaitabellen vanuit meerdere bereiken, daar heb je niet veel aan.Je kan beter
- of alle data kopieren naar 1 bereik en van daaruit dan je draaitabel maken
- of met meerdere queries gaan werken.
In beide gevallen heb je vermoedelijk een klein beetje VBA nodig.
 
dit onderwerp moet ik een groep mensen gaan aanleren in een half uur tijd. Ze krijgen per mail bestanden thuis en moeten die informatie verwerken. Het lijkt me inderdaad het meest eenvoudig om de data te kopiëren en dan is een draaitabel natuurlijk ook zo gemaakt. Maar denk je dat een draaitabel de meest voor de hand liggende oplossing is? Of zou ik misschien gewoon moeten terugvallen op een grafiek of eventueel dan toch een draaigrafiek?

Super zeg, die snelle reactie
 
* met VBA moet je niet veel uitleggen, druk op de knop en een paar seconde later staan de gegevens en de grafiekjes daar. Je IT-afdeling moet wel macros toelaten, wat niet altijd het geval is. Verder is er vereist dat de gegevens altijd op dezelfde plaats staan, vb altijd op het 1e tabblad of op het tabblad "data" vanaf een bepaalde cel en dat het aantal kolommen en de volgorde gelijk is.

* zonder VBA vraagt dat iets meer inspanning om alle gegevens handmatig uit iedere map (email) te gaan ophalen en te plakken in je map. Gebruiken jullie meestal Outlook als emailprogramma ? Afhankelijk van het niveau van je toehoorders is een 1/2 uur (net) (niet) voldoende ! (schrappen wat niet past)

* eens je de gegevens verzamelt hebt, dan hangt het van je eigen handigheid en van de gewenste resultaten af of een draaitabel het meest voor de hand liggende tool is, maar meestal is dat wel het geval. Dan is het gewoonlijk eenmalig die draaitabel aan te maken en als je nieuwe data binnen krijgt, die draaitabel te vernieuwen.

bart
 
Geen idee wat die mensen als programma gebruiken, eigenlijk denk ik dat er genoeg blijven steken bij Windows Live Mail. Aan hun adressen zie ik wel dat het verder gaat dan hotmail, maar daar weet ik verder niets van. De tijd is te krap om echt diepgaand bezig te zijn; ik heb wel meer tijd maar dat is ook voor andere onderwerpen en eerlijk gezegd betwijfel ik of ik toekom aan de draaitabel. Het niveau van de groep is ook onbekend, er kunnen beste mensen tussen zitten die er wel meer van weten, maar ik moet er natuurlijk voor zorgen dat ik de wat minder intellectueel bedeelden, kunnen werken met hetgeen ik hen aanbied. Daarom ga ik voor simpel. Op dit moment voel ik het meest voor kopiëren en plakken en dan verwerken in de draaitabel.

VBA..... ga ik even overdenken. Jij zegt dus dat het een goed idee is. Ik hik er tegenaan dat het weer iets nieuws is. Dat maakt dat de tijd nog meer wordt ingeperkt en ik heb het gevoel dat eigenlijk iedereen toch wel kan knippen en plakken. Nou ja, we dubben er nog even over. Bedankt!
 
gebruik je VBA, dan is het voor dummies tot experten en uit te leggen in 10 minuten als het programma klaar is. Maar zoals steeds, eens je aan zoiets begint, dan weet je niet waar het eindigt, want dan moet er dat en dat nog bij en zijn we een halve week verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan