gegevens van niet werkende computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn cd-station kan ik niet meer teugvinden in mijn computer. Ik heb er 2 (1 is een writer).

eehhh......wat nu?
 
Volgens mij wel, maar weet dit niet zeker. De computer heeft na defect 2 jaar stilgestaan volgens mij had ik he ook een keer opengemaakt omdat ik dacht dat er misschien iets los zat. Is er ergens een handleiding of site zodat ik kan nagaan of de kabels goed zijn aangesloten?
 
Gelukt, er zat dus een kabel niet aangesloten van de cd-station...met een beetje zoeken kom je een eind:cool:

Maar nu moet ik nog werken aan die waarschuwing dat er een groot probleem is gezien..
 
Voor de 2e keer verschenen tijdens opstartt:

SMART predicts a imminent failure on primary slave hard disk drive.
WARNING: Immediately back-up your data and replace your hard disk drive.

Moet ik nu een backup maken en een nieuwe harde schijf aanschaffen, of begrijp ik het verkeerd..

Volgens Emile kan ik met window cd nog repareren, maar weet niet hoe/of wat ik dan moet doen....tip?
 
tja je kan de windows cd erin stoppen, en dan opstarten met de cd

dan komt er op een gegeven moment een optie, dat je met de knop R herstellen wordt.

klik dat aan, en kijk of het geholpen heeft.


zoniet, zou ik je harde schijf in een andere pc stoppen.
en daarvandaan de gegevens op je andere computer zetten.

daarna kan je windows weer op de oude harde schijf zetten.
immers je de data toch hebt op een andere pc.

vergeet ik hier een iets?
 
Ik heb een losse harde schijf die ik voor mijn laptop gebruik (windows-XP). gebruik. Kan ik die gebruiken om alles over te zetten, of kom ik dan in problemen omdat op de oude window 98 draait? Dit lijkt me de simpelste oplossing?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan