• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens werkbladen combineren tot 1 lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeffie

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2013
Berichten
42
Hallo

Ik wil een adressenlijst opstellen. Het gaat om verschillende afdelingen die elk hun eigen lijst bijhouden. Nu wil ik deze aparte lijsten combineren tot 1 totaallijst. het is de bedoeling dat als er wijzigingen in de afdelingslijsten zijn, deze automatisch worden meegenomen in de totaallijst.

Dus in het voorbeeld. In het werkblad totaal zouden automatisch de gegevens van de werkbladen "afdeling A" en "afdeling B" moeten komen

Hebben jullie hervoor een oplossing?

Bedankt

RoelofBekijk bijlage voorbeeld 1.xlsxBekijk bijlage voorbeeld 1.xlsx
 
Zie bijlage voor een mogelijke aanpak.
Maak van je lijsten Tabellen (Insert >> Table).
 

Bijlagen

  • voorbeeld 1 (1).xlsx
    13,2 KB · Weergaven: 33
Of met een macrootje:

Code:
Sub M_snb()
    For Each sh In Sheets
        If sh.Name <> "Totaal" Then Sheets("Totaal").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(sh.UsedRange.Rows.Count, sh.UsedRange.Columns.Count) = sh.UsedRange.Offset(1).Value
    Next
End Sub
 
Beste wher en snb

Bedankt voor de oplossingen.

Heb gekozen voor de tabeloplossing. Lukte me niet om de macro werkend te krijgen, maar dat ligt aan mij (niet zoveel ervaring met macro's)

In elk geval bedankt

Roelof
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan