• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevensformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutgarde

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
8
Ik heb een excelbestand (2012) gekregen waarin een formulier gebruikt wordt om gegevens in te voeren. Ik moet nu datzelfde bestand maken voor 2013. Hoe kan ik het formulier dat gebruikt wordt in het originele bestand aanpassen naar 2013?
Ik heb het bestand 2012 gekopieerd en wou gewoon de gegevens verwijderen maar dan werkt het formulier niet meer! Iets te simpel zeker? Weet iemand hoe ik dat moet doen of moet ik opnieuw beginnen en alles opnieuw zelf aanmaken?
 
Er staan formules in het bestand in de laatste 2 kolommen. Als je die ook verwijdert werkt het formulier niet meer.
 
Ik zie het probleem eigenlijk niet. Het is het standaarddataformulier van XL, dus het blijft toch steeds aanwezig.
Je moet enkel zorgen dat er kolomkoppen zijn en je kan gewoon de bladnaam wijzigen.
Maak dan een opdrachtknop op het werkblad en gebruik onderstaande regel om het formulier te activeren.
Code:
ActiveSheet.ShowDataForm
 
Het probleem is dat als ik 2012 kopieer en er 2013 van maak, alle rijen leegmaak (want 2013 wordt pas later ingevuld), dan werkt het formulier niet meer. Een andere persoon zal in de loop van 2013 de namen van de leden pas invoeren. De bedoeling is dat ik een leeg bestand heb, waar men gewoon op een latere datum leden gaat invoeren. In dat leeg bestand moet het formulier dus wel al werken, maar mag er nog niets in de tabel staan. Hoe doe ik dat?
 
Er MOET iets van gegevens in de tabel staan om het formulier te laten werken.
Zet in A3 bv een sterretje * (kan later gewijzigd worden in de 1ste naam) en je formulier werkt zonder problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan