• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
@JVeer Als ik die parameter aanpas en alle cellen in het bereik e2:be2 leeg maak dan geeft hij in bg2 69
 
Klopt, maar ook weer niet. Niet alle cellen in dat bereik zijn werkelijk leeg. Probeer eens iedere cel in dat bereik leeg te maken met delete.

Je zult zien dat de boete afneemt naarmate de weken gevuld worden. Het is toch de bedoeling dat dit dan volgend jaar van start gaat? Als het week 1 is zal de boete ook weer op nul beginnen
 
Laatst bewerkt:
Code:
=SOMPRODUCT(((E2:BE2<3)*(E2:BE2>0)*($E$1:$BE$1<=WEEKNUMMER(VANDAAG();2))))*1,5

Maar zoals eerder geschreven: Weeknummer in Excel 2007 is onbetrouwbaar.

6-5-2021 is week 18 op mijn kalender, maar geeft 19 aan in Excel.
 
Gauw overstappen naar office 365 en het probleem is opgelost. Krijg je er gelijk een aantal nieuwe handige functies bij!
 
Alle cellen in het bereik met delete leeggemaakt maar het probleem blijft. Ik vraag me af of de voorwaardelijke opmaakregels niet aan te passen zijn met bv 0 zodat hij toch de boete optelt
 
Je reacties LEZEN!
 
Zo is het @VenA, en daar pas ik voor.

Dan maar een paar functies minder.
 
Dat is zeker waar! Via je werk is vast wel iets te regelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan