geheugen vol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zhukov

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Berichten
9
Ik ben een matig ervaren gebruiker van Access.

Ik heb hard gewerkt afgelopen weken aan een database, en heb alles werkend gekregen vanmorgen (met hulp overigens van enkele topics van deze site). Ik heb vervolgens Access afgesloten om te geniten van een lekkere boterham. Toen ik echter Access weer opstartte en een formulier wilde openen (een zoekscherm) kreeg ik de volgende melding: 'Er is onvoldoende geheugen om deze bewerking uit te voeren. Sluit alle toepassingen die u niet nodig hebt af en probeer de bewerking opnieuw uit te voeren.'

De melding geeft aan dat er te veel openstaat. Hoe dat kan weet ik niet, want naast Access stond er alleen een scherm open van 'deze computer'. Het sluiten van dit scherm hielp niet, want ook als alleen Access open staat wordt de bovenstaande melding weer gegeven. Vervolgens heb ik het task manager scherm geopend om eens te onderzoeken hoe 'vol' het geheugen zat. Dit bleek nagenoeg leeg te zijn (maar voor 15% gebruikt).

Het enige wat ik nog kon bedenken, is de standaardprocedure om een microsoft applicatie terug in het gareel te krijgen. Met andere woorden: de computer opnieuw opstarten. Helaas werkt ook dit niet.

Heel kort samengevat:
-Access database was werkende.
-Access database wordt afgesloten en een uur erna weer opgestart.
-Access database zelf werkt na opstarten nog wel, maar zoekscherm geeft melding dat het geheugen te vol is wegens openstaande toepassingen.
-Op dat moment waren er geen grote programma's gestart naast Access.
-Volgens task manager is geheugen voor slechts 15% in gebruik.
-Computer opnieuw opstarten werkt niet.

Ik zou niet weten wat er precies aan de hand is en wat er gefixt zou moeten worden. Wie kan mij helpen?
 
tip

Ik weet niet of je bij het maken veel heb toegevoegt en verwijderd, maar ik krijg dit ook regelmatig
Ik maak dan een nieuwe database aan, en importeer alles tab en mappen enz enz in de nieuwe database.
En bij mij is het probleem meestal opgelost.
success
 
is het proberen meer dan waard. bedankt voor de suggestie! ik laat morgen wel weten of het gelukt is.
 
gelukt (voorlopig)

het copiëren van de database lukte wel, maar het invoeren van het bewuste formulier lukte niet --- ik kreeg dezelfde melding. ik kon wel via een andere formulier kijken of er een fout in de code zat, maar dat bleek niet het geval. ik heb uiteindelijk een oudere versie gepakt waar het scherm wel wilde openen. na een tijdje aanpassen en invoeren van de nieuwe code werkt het gehele spul weer (victory!). ik heb direct een berg back-ups gemaakt van de werkende versie. ik ben benieuwd of het geheel ook werkzaam blijft, en niet opnieuw gaat zitten dwarsliggen. affijn, bedankt voor de hulp.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan