• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gekleurde celtekst apart optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MGM

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Berichten
102
Beste,

Ik heb een macro gevonden die bijna aansluit op mijn vraag, namelijk: ik wil graag de waarden van cellen optellen, alléén wanneer de tekst de kleur zwart bevat. Alle andere kleuren mogen dan onderaan in de totaaltelling niet opgeteld worden.

In de link een voorbeeld met macro formule wanneer het gaat o.b.v. gekleurde cellen, maar niet op gekleurde tekst.
http://www.maikelsweblog.nl/2014/12/25/excel-waarden-in-cellen-sommeren-op-basis-van-kleur/

Heeft iemand hier een alternatief voor?

Alvast bedankt.
 
Wijzig .Interior in .Font

Tip:
Dit:
If SUM = True Then

kan je wijzigen in:
If SUM Then

Tevens het advies om geen correct Engelse woorden als naam van een variabele te gebruiken.
Maak ook gebruik van juiste inspringpunten in plaats van alles recht onder elkaar te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Bijna ^_^
Als ik de formule als volgt toepas: =colorfunction(A1;A1:A12), dan worden het aantal zwarte cellen opgeteld, maar nog niet de waardes van de cellen. Kan dat kloppen?
 
Ik heb alleen gekeken naar het gebruikte object, niet naar de werking van de functie.
Maar da's niet zo spannend toch?

Maak er eens dit van:
=colorfunction(A1;A1:A12;TRUE)

Of:
=colorfunction(A1;A1:A12;WAAR)
 
Laatst bewerkt:
Als het niet zo spannen is, dan weet je vast wat er aan de formule moet gebeuren om hem zo te krijgen dat ie alleen de waardes van de zwarte cijfers optelt?
 
Ze de uitbreiding op m'n vorige reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan