• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gekleurde positieve/negatieve waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rupart

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Berichten
2
Aloha!

Een makkelijke vraag voor de doorgewinterde Xcel gebruiker, ik weet er te weinig van en krijg het zo snel niet gevonden...

Het volgende: Ik heb een eenvoudige boekhouding kunnen opstellen en nu wil ik graag dat de cel van het totaal in de kleur rood veranderd bij een negatieve waarde en jawel, je raadt het al, groen bij een positieve waarde.

Weet iemand makkelijk uit te leggen hoe dit moet of is er een makkelijke formule voor?

Thanx in advance, cheerio!
 
Selecteer de cellen die je aldus opgemaakt wilt hebben.
Rechtsklikken op één v.d. geslecteerde cellen: Celeigenschappen
Bij het positieve getal klikken op Lettertype en de kleur groen kiezen
Bij het negatieve getal rood kiezen
 
met voorwaardelijke opmaak.

excel 2007

start => voorwaardelijke opmaak
 
ik denk dat het de bedoeling van de vraagsteller is, dat de kleur automatisch wordt aangepast als een bepaalde waarde positief of negatief is.

dat kan met voorwaardelijke opmaak.


ik lees jouw opmerking als, dat je de cellen die een positief getal hebben selecteert en vervolgens de opmaak aanpast.

Met voorwaardelijke opmaak is dit te copieren voor de gehele kolom (of rij).

We wachten de reactie van de vraagsteller even af.
 
Zoals zo vaak gebeurt: mensen kiezen voor ingewikkelder oplossingen omdat er geen pakketkennis is.
Ik neem aan dat je niet eens de moeite hebt genomen om ernaar te kijken ....
 
ik denk dat het de bedoeling van de vraagsteller is, dat de kleur automatisch wordt aangepast als een bepaalde waarde positief of negatief is

Dat bedoelde ik inderdaad, en je oplossing werkt prima!

Bedankt beide voor jullie snelle reactie, mijn sheet ziet er ineens heel professioneel uit :)
 
@vanveelen

Code:
Zoals zo vaak gebeurt: mensen kiezen voor ingewikkelder oplossingen omdat er geen pakketkennis is.

ik lees uit je tekst, dat je de cellen selecteert en vervolgens opmaakt.
als dit geen aangesloten rijen / kolommen zijn is dit (naar mijn idee) nogal bewerkelijk.
met voorwaardelijke opmaak kun je de voorwaardelijke opmaak copieren.

maar als je iets anders bedoelt, wil je het me dan nog even uitleggen?


Code:
Ik neem aan dat je niet eens de moeite hebt genomen om ernaar te kijken ....

waarom denk je dat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan