• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gekoppelde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mschrijver

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Berichten
40
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje wat betreft het koppelen van cellen.

Er is mij gevraagd om in Excel iets te maken voor het bijhouden van bevoegdheden wat betreft de mensen die bij ons in het lab werken.

Nu heb ik op het eerste tabblad een overzicht gemaakt van alle testen die in het lab worden (Y as) en een overzicht van alle laboranten (X as).

En het is de bedoeling dat door middel van kruisjes wordt aangegeven of een laborant bevoegd is om de test in kwestie uit te voeren.

Nu wil de persoon die mij gevraagd heeft om dit te maken, ook een tabblad voor iedere laborant. Waar meer informatie ingevuld zou kunnen worden wat betreft de testen.
Dus ik heb de Y-as gekopieerd vanuit het eerste tabblad, en de sheet afgemaakt. Vervolgens voor alle laboranten de sheet gekopieerd.

Maar goed, hoe meer sheets je hebt, hoe meer tijd je kwijt bent om alles te beheren. Ik heb nu zo'n 25 tabbladen.

Mijn vraag is,

Is het mogelijk om de tabbladen te koppelen aan tabblad 1 (overzicht tabblad), zodat mocht er een test (voor wat voor een reden dan ook) verdwijnen, dat hij die wijziging ook doorvoerd op alle andere (24) tabbladen?

Bij voorbaat dank,

Michael Schrijver
 
Als alle werkbladen dezelfde opmaak hebben, dan kan je alle werkbladen selecteren en vervolgens de betreffende test verwijderen.
Mochten alle werkbladen niet identiek zijn, dan is het verwijderen van een test met een simpele VBA-code in orde te maken.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Bedankt voor uw snelle reactie.

Ik zal het even proberen om te kijken of deze oplossing praktisch is.

Cheers!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan