Geluid en Videokaart gaan niet samen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobje99

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2008
Berichten
17
hallo.

vandaag heb ik een nieuwe videokaart (Ati Radeon HD 3600 series) binnengekregen.
na het instaleren van de drivers bleek dat mijn geluid het niet meer deed.
na het instaleren van de nieuwste drivers voor het geluid(via VT8237a/8251 HD audio controller) blijkt dat mijn video kaart het niet meer goed doet.

het lijkt er op dat de geluids en videokaart niet samen kunnen. toch wel lastig:(

heeft iemand hetzelfde probleem of een oplossing? alvast bedankt!

gr Bob
 
weet je zeker dat tijdens het inbouwen de geluidskaart niet uit de gleuf geschoven is?
(even aan drukken)
 
volgensmij zit het geluid in het moederbord of kan dat niet? want ik zie namelijk alleen mijn videokaart en een netwerkkaartje wat ik los kan halen.

bedankt iniedergeval voor de tip:p
 
volgensmij zit het geluid in het moederbord of kan dat niet? want ik zie namelijk alleen mijn videokaart en een netwerkkaartje wat ik los kan halen.

bedankt iniedergeval voor de tip:p

dat kan inderdaad, geluid via een onboard kaart,
lees de link die MrMusic stuurd maar eens door, volgens mij kom je daarmee een heel eind.
 
bedankt!

ja dit verhaal is helemaal van toepassing!
bedankt voor de reacties!

groeten
 
nee niet echt, ik heb gedaan wat er in de reactie stond:
drivers geluid verwijders
drivers videokaart verwijderd
drivers geluid opnieuw geinstalleerd, het geluid deed het weer
drivers videokaart geinstalleerd, videokaart werkte prima alleen wederom zonder geluid

in de reactie stond ook dat ik anders de drivers van de videokaart uit moest schakelen maar dan heb je toch hetzelfde effect als dat je de drivers niet geinstalleerd hebt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan