Geluid opnemen via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

xanders32

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2010
Berichten
16
Beste programmeurs,

Ik heb een softphone draaien genaamd X lite en Eyebeam en hiermee draai ik voor een klant van me call center software op. Het is een MS access programma en draait stabiel. Het bellen loopt via VBA, zie code hieronder:
Code:
FilenameXlite = GetCorrectDirectorie("C:\Program Files\CounterPath\X-Lite\")
If FilenameXlite <> "" Then
   FilenameXlite = FilenameXlite & "X-Lite.exe "
   Call Shell(FilenameXlite, vbNormalFocus)
   SendKeys "{BACKSPACE}", True
   SendKeys strTelefoonnummer1, True
   SendKeys Chr$(13), True
End if
Ik weet het, SendKeys is geen schone manier van programmeren echter is dit de enige optie.
Punt is wanneer er mondelinge afspraken gemaakt worden moeten de eindgebruikers handmatig op de record knop drukken, opname starten en wanneer het gesprek is afgerond kunnen drukken zij nogmaals op record zodat de opname gestopt wordt en er in een specifiek directorie een .wav bestand is aangemaakt. Dit handmatige gedoe levert veelal problemen op en gaat niet altijd goed. Liefst heb ik VBA code dat geluid van de geluidskaart opneemt via drukken op de knop en stop kan zetten. Ik ben al wezen kijken of er andere softphones in omloop zijn echter zwerft er een hoop maar bieden niet veel direct de oplossing. Volgens mij kan dit prima om direct met de geluidskaart te communiceren aangezien de eindgebruiker via de headset met een klant aan het communiceren is. Alles draait in een VoIP omgeving en als er een .ocx beschikbaar is om een SDK applicatie te integreren in mijn MS Access omgeving is dat ook welkom.
Al met al veel mogelijkheden mogelijk en ik ben erg benieuwd wie mij serieus kan helpen want dat handmatige gedoe moet eens afgelopen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan