Geluid scheiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

EgbertJan

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2012
Berichten
62
Hallo,

Eerst zou ik willen zeggen dat ik niet 100% zeker ben of dit de juiste plek is om dit te vragen dus als iemand een beter locatie voor mij heeft graag even melden!

Ik heb het volgende probleem: sinds kort ben ik begonnen met streamen van een game, hierbij maak ik gebruik van mijn stereo mix van mijn onboard geluidkaart. Met mijn stream programma (Open Broadcast Software) neem ik mijn Stereo Mix op. Dit is verder allemaal prima, maar op het moment dat ik Teamspeak gebruik om op deze manier te communiceren met een vriend van mij komt het probleem. Ik zou graag Teamspeak 3 willen scheiden van mijn stereo mix zodat ik dus niet het gesprek op mijn stream te horen krijgt.
Zelf heb ik al een beetje rond proberen te googlen, maar helaas heb ik nog niet een goede oplossen gevonden. Ik zal veel threads waarin ze zeggen dat je dan gebruik zou kunnen maken van het programma Visual Audio Cable. Dit programma maakt dus extra lijn ingangen, maar als teamspeak splits van mijn stream kan ik uiteindelijk zelf niks meer horen van teamspeak (maar je hoort het dus ook niet op de stream).

Als iemand weet hoe ik Teamspeak van mijn stream kan splitsen (en zelf nog wel Teamspeak kan horen) zou ik dit graag willen weten. Met een exterene geluidkaart lijkt mij dit ook wel mogelijk, maar graag zou ik eerst een software matige manier proberen te vinden. Ook zou het misschien nog mogelijk kunnen zijn via een headset, maar dan moet hij wel via een USB aansluiting gaan.


Hopelijk begrijpen jullie mijn probleem en anders zou ik graag willen weten waar ik onduidelijk wordt.

Alvast bedankt!
 
Gezien je vraag eigenlijk meer gaat over teamspeak in combinatie met andere software heb ik je vraag voorlopig even verplaatst van audioapparatuur naar overige software. Misschien dat een mede mod andere suggesties heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan