Geluidskaart drivers willen niet instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gillded

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Berichten
112
Heej mensen,

Ik heb gister mijn Windows op nieuw op men computer gezet, want deze had curen, alleen nu ben ik dus ook al men drivers kwijt, verder geen probleem want ze kunnen er wel weer op, behalve men geluid's kaart driver

Wat is der aan de hand ?

Als ik mijn moederbord installatie CD der in doe, en er voor kies mijn geluidskaart drivers te installeren, geeft die vlak voor het eind van de instalatie een fout melding : Fout bij installeren van Realtek HD audiostuurprogamma!!

ik heb gepobeerd de drivers van de CD maar ook van internet gedowloade drivers te gebruiken, maar telkens komt de zelfde fout :(

Weet iemand mischien wat ik hier aan kan doen, of waar ik wel de goede drivers vandaan kan halen ?

het gaat om Moederbord : G31T-M met Geluidkaart : Realtek High Definition Audio Driver R1.71


Alvast bedankt,
Sjoerd :thumb:
 
Oke, ik heb net die drivers gedownload en geïnstalleerd, hij geeft dat het klaar is maar hij geeft bij volume regeling nog steeds niet aan dat er een apparaat is, ligt dit wel aan men geluids kaart ?

P.s ik realiseer me net, dat ik vergeten ben er bij te vertellen : hij geeft bij volumeregeling geeft hij dat die geen geldig mix apparaat heeft, sorry als ik beetje vaag over kom, maar ik weet het echt niet meer wat ik moet doen :eek:

als iets ondelijk is, vraag het dan gewoon, zal ik kijke of ik het duidelijker uit kan leggen
 
Laatst bewerkt:
zelf zou ik zeggen download ze van de officiële realtec site want mobo fabrikanten flikflooien nogal eens wat met drivers weet ik uit ervaring van me werk bij een pc zaak als reparateur maar wat ik zou doen is hier de driver downloaden
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false want 1 drivers van de chips maker zijn altijd meer up-to-date en 2 der zit nooit iets in wat niet gewild is ^^


als het geen setup is moet je hem handmatig instaleren (alleen als ik et goed heb is da meestal niet meer het geval:p)

en als die het niet doet zou je een paar dingen nog kunne doen

1 alle text van de sound chip door kennen geven hier aan ons kijk op je mobo en ergens aan de achter kant zoek je naar een zwarte chip met dit logotje der op
1144082004.jpg


en anders als we met die info niet de goede drijver kunnen vinden vrees ik dat die dood is en dat zou beteken een nieuwe audio kaart kopen of mobo vervangen

ow voor als je niet weet wat mobo betekent het is een afkorting voor moederbord
 
Geen ICH9 (maar ICH7) chip, dus zal eerst de UAA driver geïnstalleerd moeten worden voordat je de Realtek driver erop kunt zetten.

Helaas vermeld je niet welke versie van Windows je geïnstalleerd hebt (inclusief een eventueel ServicePack)
Driver voor XP SP1
Driver voor XP SP2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan