• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelstrijker

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2016
Berichten
40
Kan iemand mij helpen met het volgende:

Wil graag van de gegevens in een draaitabel (hoeveelheden verkocht per Country/ Chain/ Shop en op de andere as: de tijd: per jaar/week ook kunnen weergeven als gemiddelde.
Hartelijk dank (de excelformule is mij bekend, het gaat mij erom om het ook mogelijk is binnenin de draaitabel:thumb:)!

Zie ook afbeelding (dus naast de aantallen en percentages een gemiddelde).

Muchos gracias!!

Roel


:thumb::thumb::thumb::thumb:
 

Bijlagen

  • Afbeelding excel.jpg
    Afbeelding excel.jpg
    103,8 KB · Weergaven: 106
Als je nu eens begint met het plaatsen van een excel-bestand, i.p.v een plaatje, dan krijg je wellicht wat meer reacties.
 
Hartelijk dank voor de tip.

Zie bijgevoegd (geleend) voorbeeld:
Wat ik zou willen weten: hoe voeg je bij WAARDEN, nog een extra tabel toe die het gemiddelde van de periode weergeeft (het gemiddelde van de AANTAL VAN FACTUURNR.)
dus het totaal (4 in dit geval) gedeeld door het aantal AANTAL VAN FACTUURNR. (in dit geval 6 periodes).

Hoop dat eea duidelijk is.

THANX!!:thumb::thumb:
 

Bijlagen

  • Helpmij-VB.xlsx
    16,5 KB · Weergaven: 78
Nee, niet duidelijk. Voeg effe in je eigen bestandje een handmatige berekening toe (bijv. in kolom Q). Welk getal (uit welke cel) moet gedeeld worden door dat andere getal (uit welke cel).

Greetz/Excelbat
 
De opzet is niet goed/niets zeggend. Als je het betaalgedrag van klanten wilt volgen bekijk je dit per klant en bv per maand. Per factuurnummer zegt niets hier is er altijd maar één van (mag ik hopen).
 

Bijlagen

  • Helpmij-VB.xlsb
    14,1 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Hallo beide,

Zie bijlage.
NB: de logica van het berekende gemiddelde staat hier niet centraal. Het gaat mij om de maner waarop je het doet:thumb:

In mijn geval betreft het een gelinkte draaitabel met ons eigen bedrijfssysteem. De IT afdeling heeft deze gekoppeld en de cijfers etc. kan ik niet/ minimaal beïnvloeden. Vandaar deze lichte omweg:)Bekijk bijlage Helpmij-VB.xlsx
 
Volgens mij staat de logica van hetgeen je wilt bereiken wel centraal. In mijn optiek geeft hetgeen je in het geleende voorbeeldje hebt staan geen enkele toegevoegde waarde. Het aantal unieke waarden (datums in jouw voorbeeldje) kan volgens mij pas vanaf Xl-2013. Er zijn ongetwijfeld mogelijkheden via VBA maar dan moet de vraag concreet zijn.
 
Hi VenA,

Dank voor je feedback.
Zie bijgevoegd document met een duidelijkere indeling (echter lukte het mij niet om hier een draaitabel van te maken (ja, behoorlijke digibeet:)!).

Groet, Roel
 

Bijlagen

  • Helpmij-VB.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 60
Jouw tabel is al een gedraaide tabel. Dus wat nu de vraag is begrijp ik niet.
 
De laatste rij cijfers geeft een gemiddelde weer van de aantal verkochte pakken/ jasje en coats per week weer (in het voorbeeld 19 weken).
De laatste is handmatig toegevoegd, maar wil deze graag in een draaitabel automatisch krijgen.
Is dit mogelijk?

:) Dank je wel!
 
roel,

plaats eens de gegevens die als basis zouden kunnen dienen voor de tabel in je laatste voorbeeld.
 
kijk eens in deze bijlage

De gegevens in Blad1 zijn willekeurig
 

Bijlagen

  • Helpmij-VB (roel - hs).xlsx
    22,6 KB · Weergaven: 57
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan