• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gemiddelde per naam berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

voorzitter

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2008
Berichten
23
Ik ben deze vraag nog niet echt ergens anders tegen gekomen, dus ik begin maar een nieuw topic.

Ik wil van de chauffeurs bij ons in dienst het gemiddelde berekenen. Hoe kan ik Excel uit een rij van x waarden, van in totaal y personen, het gemiddelde per persoon berekenen?

Zie bijgevoegd bestand.

Ik heb wat zitten klooien met verschillende formules maar ik mis ergens een slagje.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Alex

Bekijk bijlage gemiddelde chauffeurs.xlsx
 
Zo? Heb er drie gedaan.
 

Bijlagen

  • gemiddelde chauffeurs(cobbe).xlsx
    13,4 KB · Weergaven: 35
Volgens mij is dit m en heb ik m al opgelost: =GEMIDDELDEN.ALS($C$3:$C$55;$B$3:$B$55;"achmed")
 
Kan je hier wat mee:
Code:
=GEMIDDELDE.ALS($B$3:$B$55;B58;$C$3:$C$55)
voor in C58, daarna doortrekken naar beneden. Let wel op de spaties die na de naam Remco staan, verwijder deze of zet hem ook achter den naam in cel B64.

Succes,
 
Cobbe, bedankt voor je reactie maar als ik de gemiddelden nakijk dan komen ze niet overeen...
 
Ja ik had het bereik niet aangepast en niet gezien dat de namen onderin nogmaals stonden.
Maar dat verklaart het verschil niet helemaal.
Heb in het bestand de 2 berekeningen gedaan en kom niet uit de verschillen.
 

Bijlagen

  • gemiddelde chauffeurs(cobbe).xlsx
    14,9 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan