• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geneste celverwijzing binnen externe werkmap Referentie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Berichten
283
Hallo,

Ik worstel al enige tijd met het volgende probleem.

Deze functie werkt prima: ='C:\temp\[Prices.xls]Prices'!A2

Ik heb een functie nodig die vergelijkbaar is aan deze: ='C:\temp\[=A2.xls]Prices'!A2

In cell A3 staat Prices ingevoerd als tekst. Ik ben hier al veel te lang mee bezig, dus enige hulp zou zeer worden gewaardeerd.

Ik heb dit ook al geprobeerd:

='C:\temp\[=A2&".xls]Prices'!A2

="C:\temp\[=TEKST.SAMENVOEGEN(A2,".xls").xls]!Prices'A2

Ik heb 2 XLS bestanden bijgevoegd.

Groeten,

grid
 

Bijlagen

  • Prices.xlsx
    7,7 KB · Weergaven: 32
  • Map2.xlsx
    11 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Code:
=INDIRECT("'C:\Temp\["&A2&".xlsx]Prices'!A2")

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
ik begrijp eerlijk gezegd jouw vraagstelling niet.

heb de bestanden even samengevoegd (dat werkt wat makkelijker ;))

a3 is de tekst uitverkocht, dus wat wil je daar nu mee doen?

Laat eens even wat van je horen.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere
 

Bijlagen

  • 2009-11-30 prijzen 2 bestanden samengevoegd.xls
    24,5 KB · Weergaven: 31
Je hebt daar voor de indirect formule nodig:
Code:
=INDIRECT("["&A2&".xlsx]Prices!$A$1")
Misschien dat je hem nog iets moet aanpassen
Als je echter beide files in dezelfde directory hebt staan moet deze vlgns mij kloppen.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel. Ik waardeer het antwoord. Maar de formule werkte niet. Heb je deze getest? Ik zou echt heel graag de verwijzing willen hebben.
 
Roncancio: =INDIRECT("'C:\Temp\["&A2&".xlsx]Prices'!A2") werkt helaas niet want dit geeft een foutcode weer

oeldere: Het gaat er alleen maar om de verwijzing van de .xlsx dus dat die opgehaald wordt uit het bereik.

popipipo: Dit is ook het geval bij helaas dat het niet werkt. =INDIRECT("["&A2&".xlsx]Prices!$A$1")

Beide files heb ik in dezelfde directory staan.

Het is niet getest dus?

Ik begrijp dat de functies niet getest zijn. Aangezien ik al enkele dagen met dit probleem bezig ben. Ik hoef alleen maar de goede formula te hebben :)


Groeten,

grid

:)
 
popipipo: Ik heb =INDIRECT("["&A2&".xlsx]Prices!$A$1") aangepast naar =INDIRECT("["&A2&".xlsx]Prices!A2") en dit werkt volgens mij goed! Hardstikke bedankt! Ik ga nog even knutselen ermee.

De rest ook bedankt uiteraard.

Groetjes,

grid
 
Beste Grid,

Met de =INDIRECT() functie moet het bestand wel open staan, anders werkt het niet.
Bij gesloten bestanden werkt het met harde verwijzingen, of VBA.
 
HSV,

Hier ben ik dan nu ook van op de hoogte. Ik werk met wel 10 verwijzingen tegelijkertijd soms. Dus dit is erg onhandig om dan zoveel bestanden open te hebben.

popipipo,

Werkt het denk je ook met zoiets als =INDIRECT("["&A2&".xlsx]Prices!A2") maar dan iets aangepast zodat de bestanden niet hoeven te worden geopend vooraf?

Ik waardeer jullie hulp zeer.

groetjes,

grid
 
Werkt het denk je ook met zoiets als =INDIRECT("["&A2&".xlsx]Prices!A2") maar dan iets aangepast zodat de bestanden niet hoeven te worden geopend vooraf?

Is het niet genoeg wat HSV zegt:
Met de =INDIRECT() functie moet het bestand wel open staan, anders werkt het niet.

Het antwoord kun je nu dus zelf verzinnen!!!

VBA zou een mogelijke oplossing zijn maar dan moet je niet bij mij wezen.:(
 
Met deze code haal je een bestand tevoorschijn (hier net van het forum gehaald met een kleine aanpassing).

Verander de gegevens in kolom P naar jouw bestand.
In A1 staat een validatielijst zodat je kan kiezen welke geopend moet worden en druk op de knop.
 

Bijlagen

  • Map4.xls
    23 KB · Weergaven: 33
HSV: Dat ziet er wel handig uit! Ik zal ermee gaan knutselen.

In elk geval allemaal bedankt voor de reacties. Morgen weer een nieuwe dag!


Groetjes,

grid :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan