• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getallen optellen met dropdown menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

stipvroegop

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2016
Berichten
23
Ik wil graag een formulier maken in excel met een dropdown menu. in het dropdown menu wil ik het kortingspercentage kunnen selecteren.
Het kortingspercentage moet dan van de verkoopprijs worden afgetrokken. Is zoiets mogelijk?
in cel b3 t/m b21 komt het aantal van het product te staan
In cel d3 t/m d21 staat de normale verkoopprijs
In cel e3 t/m e21 de normale verkoopprijs -25%
In cel f3 t/m f21 de normale verkoopprijs -50%

Nu wil ik graag in cel c3 t/m c21 een dropdown menu maken (per cel) met daarin de keuze tussen 25% en 50% korting. Ik zou dan willen dat het uiteindelijke bedrag in cel h3 t/mh21 komt te staan.

ps de prijzen zijn fictief
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 13
Dat kan met gegevensvalidatie > lijst > dat ofwel een referentie naar de kortingspercentages, ofwel de percentages zelf invoeren (heb ik gedaan, kolom E en F zijn dan overbodig). In kolom H staat de formule.
 

Bijlagen

  • Map1 (AC).xlsx
    11,7 KB · Weergaven: 33
Dat kan met gegevensvalidatie > lijst > dat ofwel een referentie naar de kortingspercentages, ofwel de percentages zelf invoeren (heb ik gedaan, kolom E en F zijn dan overbodig). In kolom H staat de formule.

Dank je wel. dat is precies wat ik nodig heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan