• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getallen optellen uit meerdere tabbladen met voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaike2703

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Berichten
39
Beste allemaal,

Ik heb de volgende werkende functie:
=SOM(ALS.FOUT(INDEX(flip!Formulier_capaciteit;VERGELIJKEN([@Werknemers];flip!$D:$D;0);11);"0"))+(ALS.FOUT(INDEX(flap!Formulier_capaciteit;VERGELIJKEN([@Werknemers];flap!$D:$D;0);11);"0"))
Ik wil de som berekenen van uren die werknemer A ([@Werknemers]) heeft gemaakt voor project "flip" in tabblad flip en project 'flap' in tabblad flap. De naam van de medewerker vind ik in kolom D van betreffend tabblad en de waarde staat in kolom 11.
Maar ik heb nog meer tabbladen met verschillende namen waarin de naam van de werknemer kan voorkomen.
Hoe kan ik van de omschreven functie een compacte functie maken waarin alle tabbladen doorzocht worden op naam van de medewerker?

Ik hoop dat het duidelijk is, dank alvast!

Met groet,
Maaike
 
Misschien geeft dit voorbeeld je inspiratie? :rolleyes:
 

Bijlagen

  • OptellenMeerdereSheets.xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 85
Jaa, dank je voor je bericht..
Het is echter zo dat de namen van de tabbladen in het echt volstrekt niet op elkaar lijken.. De namen van de bladen zijn in de trant van Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Groningen.. etc.
Hoe geef je het dan vorm?
 
Dan kan je het beste even zelf een voorbeeldje plaatsen!

@WHER, Ik dacht dat ik INDIRECT al een beetje begreep. Deze is weer een leuk leermoment.
 
Het is echter zo dat de namen van de tabbladen in het echt volstrekt niet op elkaar lijken.. De namen van de bladen zijn in de trant van Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Groningen.. etc.
Dat had ik ook wel begrepen, maar de aanpak met "flip" en "flap" was te grappig om het niet te doen.
Zie bijlage voor een andere versie.
 

Bijlagen

  • OptellenMeerdereSheets (1).xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 70
WHER, mijn dank is groot!
En inderdaad, die INDIRECT functie was een leerzame...
Groet Maaike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan