• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getallen weergeven in excel vanuit pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansjeG

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2013
Berichten
5
Goedenavond forumleden,

als ik vanaf een pdf document een getal (dit is tekst zonder opmaak van komma's en punten) kopieer en plak in een excel document dan zou ik graag willen dat de laatste 2 cijfers worden voorafgegaan door een komma en tevens dat ie ook de duizendtallen aangeeft met een punt. Dit lukt me niet, ik heb het geprobeerd met een aangepaste getal notatie maar ik krijg dan de komma en punten voor de duizendtallen niet goed. Zie de bijlage.
Heeft iemand een idee hoe ik dat makkelijk zou kunnen? Het gaat over veel getallen die ik telkens moet kopiëren van het pdf document naar excel, dus ik wil niet al te veel tijd kwijt zijn met veel handelingen.
Is hier een manier voor?
hartelijk dank
groeten Hans
 

Bijlagen

  • Getallen uit pdf.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 17
Je kan er een formule naast zetten:
=c3/100 .....met de opmaak op getal met 2 decimalen en scheidingsteken voor duizendtallen aanvinken.

Daarna kan je het altijd nog met plakken speciaal omzetten naar waarden.
 
hartelijk dank Harry,
is het mss ook mogelijk om in excel een door jezelf aangepaste notatie te maken via celeigenschappen>Getal> Aangepast? Er zijn binnen de optie Aangepast wel door Excel gemaakte mogelijkheden maar niet een mogelijkheid om te definiëren waar de komma moet komen en dat ie ook een punt tussen de duizendtallen zet.
ik hoor nog graag.
 
Celeigenschappen zorgen er alleen voor hoe je een getal wilt zien.
Het werkelijke getal kan er niet door veranderd worden.
Dus het voorstel van HSV om het getal te delen door 100 blijft bestaan.
 
Hallo,

Nog een voorbeeldje maar dan d.m.v. power query.
Als je office 365 hebt dan is het ook mogelijk om de getallen d.m.v. power query rechtstreeks te uploaden vanuit Pdf.
 

Bijlagen

  • Getallen uit pdf.xlsx
    17,6 KB · Weergaven: 12
dank je Peter, Power Query nooit mee gewerkt maar dat ga ik proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan