• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getrapte lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

wheel

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Berichten
281
Hallo experts,

Ik heb een documentje gemaakt met een getrapte validatielijst. In kolom B heb ik de lijst voor de hele kolom gedaan. Nu wil ik de getrapte lijst in kolom C ook voor de hele kolom doen, maar met =indirect(B:B) werkt dat niet. :confused:

Iemand een idee hoe ik die lijst ook in C helemaal kan doorvoeren? :eek:

Thnx... Wheel :confused:
 
Beste wheel ;)

Je moet een kopnaam geven aan de lijst ben daar naar verwijzen.

Vb. Lijst staat in kolom B met een kopnaam in B1
Selecteer B2 tot einde van de lijst en geef dit een naam in het naamvak.
De naam in het naamvak is de naam van de kopnaam.
Dan de functie =INDIRECT(B1)

Groetjes Danny. :thumb:
 
Hey Danny,

Long time no see! :thumb:

Ik heb de lijsten namen gegeven. Kolom B heb ik helemaal gevalideerd. De hele kolom dus! De getrapte lijst in kolom C wil ik ook voor de hele kolom doen, zodat ik niet telkens de validatie hoef door te voeren.

Het gaat om een eindeloze rapportage van wijken met in elke wijk de bijbehorende straten.

Groeten, Wheel.
 
Beste wheel ;)

Ziehier een voorbeeldje.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Getrapte keuzelijst over profielen en buizen.xls
    58 KB · Weergaven: 89
Ik heb geen flauw idee wat ik hiermee moet. Ik zoek een mogelijkheid om de getrapte validatie voor de hele kolom te laten gelden. :confused:

Het kan natuurlijk ook aan mijn IQ van een ijsklontje liggen. :eek:
 
Ik denk dat je dit bedoelt (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • Validatie1.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 63
Bestandje stond er al, maar nog maar een keer. :confused:
 

Bijlagen

  • test2.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 58
Ik denk dat mijn bericht niet gelezen is!!!

Ja, is wel gelezen, maar het bestandje is hetzelfde als ik eerder heb neergezet. Wat is er aan veranderd dan, want datgene wat ik zoek, vind ik er niet in?

:eek::confused:

Wheel.
 
Laatst bewerkt:
De validatie is anders. Bij het bestandje dat je bijvoegde werkte de validatie niet. Als je in kolom C de validatie bekijkt dan zie je dat als je in kolom B een wijk hebt geselecteerd, je in kolom C de daarbij behorende straten kunt selecteren.
Ik heb alleen de eerste drie gedaan, maar je kunt de validatie gewoon doortrekken naar beneden. Maak een leeg met validatie leeg en trek hem door naar onderen. Als dit niet is wat je bedoelt, dan moet je het maar eens goed uitleggen.
Daarnaast is het vrij onzinning om de validatie in de hele kolom door te voeren.
 
Ik geloof dat ik doorheb wat je bedoelt. :thumb:

Thnx voor je input :thumb:

Wheel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan