Gezocht: Driver E-tech Wireless PC-Card 54Mbps

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij die (zogenaamde) Vista drivers die ik gelinkt had zijn ze handmatig (zover getest) via Apparaatbeheer te gebruiken:
In XP worden allerlei merken genoemd als ik 'm toevoeg, dus de drivers lijken goed/compatible:
"2L (Conceptronic)"
"Accton Technology Corporation"
"AMIT Technology, Inc."
"ASUSTeK Computer Inc."
"Billionton Systems Inc."
"CastleNet Technology, Inc."
"CNet Technology Inc."
"Delta Networks, Inc."
"Edimax Technology Co., Ltd."
"Gigabyte Technology Corp."
"Hawking Technologies, Inc."
"Ralink Technology, Inc."
"Siemens"
"Sitecom"
"Surecom Technology, Inc."
"VTech Telecommunications Ltd"
"ZINWELL Technology, Inc."

Kijk eens wat er gebeurt als je handmatig, via Apparaatbeheer ["Stuurprogramma installeren" danwel "Stuurprogramma bijwerken" op de wifi cardbus-kaart] de uitgepakte drivers van XP_RT2500&RT28XX.zip installeert. Die komen dus uit dat 'Vista' driverpakket.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bij die (zogenaamde) Vista drivers die ik gelinkt had zijn ze handmatig (zover getest) via Apparaatbeheer te gebruiken:
In XP worden allerlei merken genoemd als ik 'm toevoeg, dus de drivers lijken goed/compatible:
"2L (Conceptronic)"
"Accton Technology Corporation"
"AMIT Technology, Inc."
"ASUSTeK Computer Inc."
"Billionton Systems Inc."
"CastleNet Technology, Inc."
"CNet Technology Inc."
"Delta Networks, Inc."
"Edimax Technology Co., Ltd."
"Gigabyte Technology Corp."
"Hawking Technologies, Inc."
"Ralink Technology, Inc."
"Siemens"
"Sitecom"
"Surecom Technology, Inc."
"VTech Telecommunications Ltd"
"ZINWELL Technology, Inc."

Kijk eens wat er gebeurt als je handmatig, via Apparaatbeheer ["Stuurprogramma installeren" danwel "Stuurprogramma bijwerken" op de wifi cardbus-kaart] de uitgepakte drivers van XP_RT2500&RT28XX.zip installeert. Die komen dus uit dat 'Vista' driverpakket.

Tijs.

Hij installeert het kaartje maar werkt niet. Wel is het zo als ik het kaartje erin en eruit haal dat hij als geinstalleerd blijft staan. Het ralink programma werkt niet. Ook geeft het het problemen met de WZC(zie foto)DSCF2394_1024x768.jpgDSCF2396_1024x768.jpg
 
Tsja, blijkbaar beheer je nu via een ander programma de wifi verbindingen! Geeft mij het idee dat je niet (telkens) driversoftware die een install.exe of setup.exe bij zich hebben (na testen) had gedeïnstalleerd...
Want blijkbaar heb je (ooit) én de driver én het hulpprogramma (vaak 'utility' genoemd) geïnstalleerd en (daarna) niet gedeïnstalleerd.

Kijk eens in je Start -> Alle programma's
Wat staat daar allemaal aan programmagroepen?

En kijk ook in je Systeemvak (links van de klok, dus ong. rechtsonder in je XP scherm). Zorg ervoor dat je alle icoontjes ziet daar. Mogelijk staat daar (ook) de utility om de wifi verbindingen te beheren tussen.

Kijk ook in Programma's toevoegen en verwijderen:
Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl

Tijs.
 
Je moet dan via services die WZC handmatig starten, dat probleem heb ik ook wel eens gehad... daarna werkte meteen...
 
Ik heb alles geprobeerd wat mogelijk was maar dit topic mag worden afgesloten, ik was er zo ziek van dat het niet wou lukken dus ik heb een 2ehands kaartje gekocht waar de drivercd bij zat!
 
Ik heb alles geprobeerd wat mogelijk was maar dit topic mag worden afgesloten, ik was er zo ziek van dat het niet wou lukken dus ik heb een 2ehands kaartje gekocht waar de drivercd bij zat!

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor het zoeken en helpen!
 
Alleen zo'n cd'tje van het draadloze kaartje raak je kwijt omdat je dat niet vaak hoeft te gebruiken.
Fijn dat je een alternatief hebt. Zet de drivers van de CD nu effe op een paar plaatsen op verschillende schijven neer.... mocht je je cd kwijt raken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan