• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Google maps

Status
Niet open voor verdere reacties.

oceanrace

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Berichten
198
Ik wil graag de volgende formule koppelen aan het Google maps logo (afbeelding):

Code:
=HYPERLINK("http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q="&TEKST.SAMENVOEGEN(E2;" ";K2;", ";P2);"Google maps")

maps_small_horizontal_logo.png

Kan dit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste oceanrace

Wilt de code tag gebruiken

Code:
=HYPERLINK("http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q="&TEKST.SAMENVOEGEN(E2;" ";K2;", ";P2);"Google maps")

:thumb:
 
niemand die hier een oplossing op weet?
Ik heb nu de afbeelding maar in de cel gezet, maar het liefst
maak ik de afbeelding zelf actief...

zie voorbeeld
 

Bijlagen

  • google maps.xls
    29 KB · Weergaven: 45
Zie bijlage
 

Bijlagen

  • googlemaps(1).xls
    41 KB · Weergaven: 43
Hoi Rudi,

Bedankt voor je hulp, echter...
omdat ik dit bestand moet delen met verschillende gebruikers op
verschillende computers wil ik liever geen macro's gebruiken.
Ik werk zelf met office 2008 voor de mac waar dit niet goed werkt.
Kan het ook zonder macro's?

Groet,
Bas
 
Een hyperlink op een image kan ook, maar dan is de link statisch, en kan het niet verwijzen naar cellen.
 
Een hyperlink op een image kan ook, maar dan is de link statisch, en kan het niet verwijzen naar cellen.
Sorry Wigi, ik doe het niet graag, maar ik moet je vrees ik tegenspreken...:eek:

oceanrace, plaats het codeblokje in een standaard module en verbind je afbeelding aan deze macro. Als je het logo aanklikt, zal je worden doorgelinkt naar de betreffende site/adres.

Code:
Sub VolgHyperlink()
Dim HuidigeCel As Range

    Set HuidigeCel = ActiveCell
    Application.ScreenUpdating = False
    ActiveSheet.Shapes("Afbeelding 2").Select
    ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection.ShapeRange.Item(1), Address:= _
        "http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=" & [E2] & " " & [O2] & ", " & [T2]
    Selection.ShapeRange.Item(1).Hyperlink.Follow NewWindow:=False, AddHistory _
        :=True
    Selection.ShapeRange.Item(1).Hyperlink.Delete
    HuidigeCel.Select
    Application.ScreenUpdating = True
    
End Sub

Let wel op dat er nog geen enkele foutafhandeling is gemaakt. Dus bij het niet invullen van de belangrijkste cellen zou de boel nog kunnen klappen.

Groet, Leo
 
Sorry Wigi, ik doe het niet graag, maar ik moet je vrees ik tegenspreken...:eek:

Mijn reactie was geschreven net na post # 5, waarin gevraagd wordt of dit zonder macro's kan... Uiteraard dat er met macro's veel meer mogelijk is ;)
 
Mijn reactie was geschreven net na post # 5, waarin gevraagd wordt of dit zonder macro's kan...
Whooopsss.... DAT had ik niet gelezen. :eek::eek:
Ik kon me ook al niet voorstellen dat jij er geen antwoord op had.:D

Groet, Leo

[EDIT] ...en dan zie ik ook nu pas de veel kortere versie van ons Warme Bakkertje :eek: Ik ga voortaan geloof ik eerst maar weer 'ns alle tussenliggende posts lezen voordat ik reageer. :D
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het inderdaad liever zonder macro's willen maar als het niet anders kan gebruik ik jullie oplossingen.
Bedankt voor jullie inbreng!

Groet,
Bas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan