Google Toolbar auto installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutervdvelde

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2010
Berichten
9
Hallo,

Sinds een tijd installeert google toolbar zichzelf op mijn pc. Uiteraard ben ik zo dom geweest om niet alle aangevinkte hokjes na te lopen bij de installatie van een programma, maar ik weet niet welk programma dit was.

Ik heb absoluut geen behoefte aan google toolbar. Na opstarten krijg ik de melding dat het is geînstalleerd (in IE7), waarna ik het weer verwijder. Dit zorgt voor een ontzettend trage startup van mijn pc, wat me mateloos irriteert.

Heeft iemand een idee hoe ik kan achterhalen welk programma de toolbar steeds installeert?
De volgende acties heb ik al ondernomen:
- Ik heb in msconfig nagekeken welke startup entry mogelijk de boosdoener kan zijn, maar vind daar niets terug.
- Ik heb gezocht op google toolbar in mijn systeem en alles wat daarmee te maken had verwijderd, ook geen effect.

Bedankt voor jullie hulp!

Wouter van der Velde
 
Hoi,

Je maakt een 'denkfout'.
De toolbar wordt niet steeds opnieuw geïnstalleerd, maar weer geactiveerd (vinkje erbij zeg maar ....)
Je kunt die toolbar via het configuratiescherm > Software (XP) of > Programma's en onderdelen ... verwijderen (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • ScrnDmp.JPG
    ScrnDmp.JPG
    78,4 KB · Weergaven: 70
Bedankt voor je snelle reactie.

Die stap heb ik ook al nagelopen, maar de toolbar staat niet in de lijst met software.
Ik sta dus ook voor een raadsel..
 
Hoi,

Ook al geprobeerd te rechtsklikken in het werkbalkgebied en de toolbar weg te vinken, waarna je de werkbalken vergrendelt?
 

Bijlagen

  • ScrnDmp.JPG
    ScrnDmp.JPG
    9,5 KB · Weergaven: 48
Nee dat is inderdaad vast een goede oplossing.
Ik baal er alleen van dat ik dan wel die troep op mijn pc heb staan tegen mijn zin in.
Ook al heb ik er dan geen last meer van, vind het wel vervelend dat ik niet bij de bron kan komen en gewoon kan zorgen dat google me niet meer lastig valt.
 
Bij Firefox staat de werkbalk tussen de invoegtoepassingen.
Bij IE zou deze wel bij software van het configuratie scherm moeten staan.
toolbar verwijderen

Mocht je toch IE hebben en de toolbar is niet in bij Software (programma's) zichtbaar, dan kun je nog bij menu Extra van IE kijken bij de invoegtoepassingen.
Die kun je daar uitschakelen of deïnstalleren.

mvg Leo
 
Zoals aangegeven doet het probleem zich alleen voor in IE (7). Ik gebruik die browser niet veel, meestal firefox of chrome.

Ik heb zoals getipt de invoegtoepassingen nagelopen en alles van google verwijderd. Dit helpt niet.

Ter verduidelijking van het probleem:
Bij het opstarten van mijn pc start automatisch IE op (voorheen niet) waarbij Google Toolbar is geinstalleerd. Er verschijnt een tekstballon met de mededeling: Google Toolbar is geinstalleerd. Er zijn dan 2 opties: 'Ik ga akkoord' en 'ik ga niet akkoord' Daarna uiteraard nog de vraag of ik het zeker weet. Geen mogelijkheden om aan te vinken dat mijn keuze moet worden onthouden.

Bij de volgende keer opstarten van mijn PC begint het hele verhaal weer van voor af aan.
Bij de software lijst is niets te vinden en ik weet niet welke programma installatie er voor heeft gezorgd dat ik die toolbar nu iedere keer krijg.
 
Dit lijkt niet zo aan de toolbar zelf te liggen.
Ik kan er ook zo snel ook niets over vinden (met google:))

Mogelijk helpt het om een algemene antispyware handelswijze te volgen.
Scan daarvoor met de volgende programma's
Superantispyware
MBAM

Help dit niet, dan is het een optie om een Hijackthislogje op Nucia.nl te zetten.

mvg Leo
 
........en gewoon kan zorgen dat google me niet meer lastig valt.

.....Ik gebruik die browser niet veel, meestal firefox of chrome.

... apart: eerst geef je aan niet meer 'lastig gevallen' te willen worden door Google
en vervolgens, dat je meer Firefox en ook Chrome (van Google) gebruikt.

Dan:
woutervdvelde;3308110Ter verduidelijking van het probleem: Bij het opstarten van mijn pc start automatisch IE op (voorheen niet) waarbij Google Toolbar is geinstalleerd. Er verschijnt een tekstballon met de mededeling: Google Toolbar is geinstalleerd. Er zijn dan 2 opties: 'Ik ga akkoord' en 'ik ga niet akkoord' Daarna uiteraard nog de vraag of ik het zeker weet. Geen mogelijkheden om aan te vinken dat mijn keuze moet worden onthouden. Bij de volgende keer opstarten van mijn PC begint het hele verhaal weer van voor af aan. Bij de software lijst is niets te vinden en ik weet niet welke programma installatie er voor heeft gezorgd dat ik die toolbar nu iedere keer krijg.[/QUOTE zei:
Probeer eens het volgende in IE:

Menu: Extra > Internetopties.... tabblad 'Geavanceerd' en de knop 'Opnieuw instellen...'
 
Je hebt gelijk. Ik ben ook niet echt een tegenstander van Google, gebruik het zo goed als overal voor. Maar ik ben wel tegenstander van ongewenste software die zo opdringerig wordt geïnstalleerd. In ieder geval wil ik graag van die toolbar af.

Beiden tips heb ik nagevolgd. Met Spybot SD op spyware gechecked, dit levert geen ongebruikelijke resultaten op, het opnieuw instellen van IE evenmin. Overigens heb ik bij spybot ingesteld dat ze mijn toestemming vragen bij register wijzigingen, daarom vind ik het ook zo raar dat deze installatie er wel steeds doorkomt.

Is er geen manier om te achterhalen waar de opdracht tot installatie vandaan komt?

Hijackthis kom ik inderdaad op meerdere fora tegen. Wat voor log achterhaald dat progje? (In hoeverre is mijn priveinfo gewaarborgd, als ik zo'n logje op een site zet)?

Nogmaals dank voor alle hulp tot nu toe!
 
Startup manager helpt mogelijk om de oorzaak op te spoeren.
Deze geeft beter weer wat er opstart dan msconfig en je kan betr zien wat het programma doet.
Bij twijfel haal je het vinkje weg en start opnieuw op.
Probleem weg > klaar
Anders vinkje er weer bij en verder zoeken.

Met ccleaner kun je bestanden en register opschonen. Dat helpt mogelijk ook.

Een log op nucia plaatst je zo
Alle geïnstalleerde programma's worden weergegeven.
Op zich niet al te privacy gevoelig. Maar dat kun jij alleen zelf bepalen.
Je kunt het log doorkijken voor je plaatst om dat te beoordelen.
 
Laatst bewerkt:
Na contact met google gehad te hebben bleek de oplossing relatief eenvoudig.

Bij het opstarten werd de toolbar via een installatieprogramma automatisch geïnstalleerd. Ik heb deze installatie ongedaan gemaakt, vervolgens wie google.com/toolbar de toolbar opnieuw geïnstalleerd en verwijderd. Dit had tot gevolg dat het installatieprogramma de bij eerste keer opnieuw opstarten vastliep, maar na opnieuw opstarten met chkdsk.exe was dit ook verholpen. Nu start alles dus weer normaal.

Ik zal de status in opgelost veranderen. :)

Bedankt voor de tips en reacties!

Wouter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan