Grafiek op grafiekblad bijwerken zonder selecteren in Excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

ML71

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
70
De onderstaande code gebruik ik om een grafiek op een grafiekblad bij te werken. Allereerst wordt het werkblad en vervolgens de grafiek geselecteerd. Daanra wordt de nieuwe datarange in de eigenschappen gezet. Deze range (MyGDRange) is eerder in de sub gedefinieerd. Als het op het moment van bijwerken februari is (M=2), moet de titel van de grafiek worden gewijzigd (Y). Deze titel staat vet de tweede regel moet weer op standaard gezet worden in puntgrootte 9. Op zich werkt de onderstaande code wel, maar zou volgens mij efficienter kunnen, zelfs zonder de grafiek of het werkblad te moeten selecteren, ik krijg dit alleen niet voor elkaar. Wie weet hierop raad?

Code:
     Sheets("Grafiek Downloads").Activate
     ActiveChart.SetSourceData Source:=MyGDRange
     If M = 2 Then
      ActiveChart.ChartTitle.Characters.Text = "Downloads per rubriek in " & Y & Chr(10) & "in procenten van het totaal van de rubrieken"
      With ActiveChart.ChartTitle.Characters(Start:=31, Length:=44).Font
       .FontStyle = "Standaard"
       .Size = 9
      End With
     End If
     ActiveChart.Deselect
 
Je probeert het ons in ieder geval niet makkelijker te maken met een voorbeeldbestand.....

Code:
sub snb()
  with Sheets("Grafiek Downloads").Charts(1)
     .SetSourceData Source:=MyGDRange
     If M = 2 Then
      with .ChartTitle
        .Characters.Text = "Downloads per rubriek in " & Y & Chr(10) & "in procenten van het totaal van de rubrieken"
        with .Characters(31, 44).Font
           .FontStyle = "Standaard"
           .Size = 9
        End With
      end with
     End If
   end with
end sub
 
Helaas

Ik heb deze code overgenomen, maar helaas levert dit de foutmelding "deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object" op.

Zie bijgevoegd voorbeeld:
Bekijk bijlage Tellingen.xlsm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan