• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek snijpunt x-as

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitetigerck

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2008
Berichten
196
Hallo

Ik ben een grafiek met excel aan het maken en ik heb de coordinaten nodig waar de grafiek de x-as snijdt. Hoe kan ik dit het beste in excel (versie 2007) doen?Ik zou deze coordinaten ook graag in de grafiek weer laten geven.

Alvast bedankt:thumb:
 
Hallo

Ik ben een grafiek met excel aan het maken en ik heb de coordinaten nodig waar de grafiek de x-as snijdt. Hoe kan ik dit het beste in excel (versie 2007) doen?Ik zou deze coordinaten ook graag in de grafiek weer laten geven.

Alvast bedankt:thumb:

Is het een rechte, of een andere relatief makkelijke functie, die je afbeeldt?

Zet de grafiek hier anders eens in een voorbeeldbestandje.

Ook liefst in zowel versie 2003 als 2007.
 
Het is geen simpele functie, het gaat om de groene grafiek.

Als bonus raakt de groene grafiek ook nog op andere plekken de x-as, maar ik wil hem eigenlijk alleen hebben in het midden. Als je de bijlage opent is het wel duidelijk denk ik.
 

Bijlagen

  • grafiek.xls
    35,5 KB · Weergaven: 154
  • grafiek07.xlsx
    15,4 KB · Weergaven: 84
Doe anders de gegevens van de grafiek er ook bij.

Het zal wrs veel makkelijker zijn om in de data te gaan zoeken naar een koppel van twee getallen, 1 positief het volgende negatief (passeert nul dus).
 
Dus met die gegevens van de grafiek de functie voorspellen gebruiken?

Oke:) Dan kom ik er wel uit:thumb:

Ik dacht dat excel misschien wel zo'n functie heeft die dat automatisch voor je doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan