• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiektitel opmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
Ik heb een berg data die ik in grafieken verwerk. Daarbij heb ik de grafiektitel gekoppeld aan een veranderbare cel (samengesteld uit andere cellen, bijvoorbeeld ="Uitputting speerpunt '"& B4 & "' - "& B3). Dit levert grafiektitels op die regelmatig op rare (ongewenste) plaatsen worden afgebroken.

Vraag is nu: kan ik niet ergens een code plaatsen in bovenstaand voorbeeld (vet gemaakt) dat in de grafiektitel naar een tweede regel moet worden gegaan. Ook verbaast het me dat de breedte van de grafiektitel klaarblijkelijk niet aangepast kan worden; zo zou ik ook al wat af kunnen dwingen, omdat het eerste gedeelte van de titel altijd even lang is.

Ik werk - helaas - nog met Office 7
 
een soft return (alt + tab) kan je verwerken in een formule met teken(10).

Dus op de gewenste plek
Code:
&teken(10)
invoegen
 
Perfect, dit is precies wat ik zoek - Dank!

Toch nog een aanvullende vraag: ik wil het tweede gedeelte graag cursief zetten. Als ik dat in de titel van de grafiek doe, dan is de verbinding verbroken met de cel waarnaar wordt verwezen. Ik moet het dus in de cel zelf regelen. Vraag is: welk teken is dat? In de ANSI-tabel kan ik dat niet vinden.
 
Als je de grafiektitel selecteert, dan vervolgens een deel van die tekst en rechtsklikt met de muis kun je bij 'font' italic instellen.

In VBA:

Code:
Sub M_snb()
  ActiveSheet.ChartObjects("Chart 2").Chart.ChartTitle.Format.TextFrame2.TextRange.Characters(14, 22).Font.Italic = -1
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Helaas, dat werkt dus niet: dan wordt de link met de cel met de formule verbroken.

Het ziet er nu in de cel zo uit:
Code:
="Uitputting speerpunt '"&B4&"'  "&TEKEN(10)&(B3)

B3 komt dus op een nieuw regel. Maar ik wil die ook graag cursief hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan