• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

groepen maken van reeks

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Berichten
231
Hallo

Ik heb een kolom met allerlei soorten, materiaal deze komen vaak terug in deze kolom. Nu wil ik in het tweede werkblad zien welke materialen ik gegroepeerd in de kolom heb staan.

bv in kolom staat (onder elkaar) metaal, plastic, metaal, koper, metaal, plastic, metaal enz
ik wil op het andere werkblad hebben materiaal : metaal, plastic, koper

Ik wil het niet in een kruistabel maken, omdat ik meerder kolommen naar elkaar moet maken dit wordt te onoverzichtelijk

al vast bedankt
 
Voortaan graag een (excel) voorbeeldje bij een vraag plaatsen. Voor deze keer heb ik eentje gemaakt omdat deze niet zo moeilijk was. 2 oplossingen daarin: één met formule en één met draaitabel (kruistabel?).

Let op: de formule is een matrixfunctie. In oudere versie van Excel moet je die afsluiten met Control+Shift+Enter.

Vanwege ontbreken voorbeeld snap ik niet waarom de draaitabel onoverzichtelijk zou worden.
 

Bijlagen

  • tepke (AC).xlsx
    12,4 KB · Weergaven: 12
Zonder voorbeeld:
Kopieer de kolom, en ga naar "Gegevens" > "Hulpmiddelen voor gegevens" > "dubbele waarden verwijderen"
Kopieer het resultaat, en plakken speciaal > waarden.
 
Voortaan graag een (excel) voorbeeldje bij een vraag plaatsen. Voor deze keer heb ik eentje gemaakt omdat deze niet zo moeilijk was. 2 oplossingen daarin: één met formule en één met draaitabel (kruistabel?).

Let op: de formule is een matrixfunctie. In oudere versie van Excel moet je die afsluiten met Control+Shift+Enter.

Vanwege ontbreken voorbeeld snap ik niet waarom de draaitabel onoverzichtelijk zou worden.

je hebt gelijk, ik ken alleen de draaitabellen die heel groot zijn (een pagina) maar dit ziet er super goed uit.
zal eens kijken of ik ook dezelfde draaitabel kan maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan